Skagers90 Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Har en 1992 2,3 Audi cab som har litt problemer.. har seg slik at bilen stopper under kjøring som om tenningen skulle bli skrudd av , men starter med en gang igjen .. Den går også til tider ujevnt på tomgang og er til tider litt vond å starte ( ett par ekstra runder på starteren.) Hender også at den gurgler litt i starten for så å gå normalt og over på ujevn gange.. Noen som kan komme med noen glupe innspill, da jeg stort sett har prøvd det meste.. :) motorkoden er NG Det som er forsøkt byttet er : *Coil *bakstykke på tenningslås (el del) *fordeler *bensintrykk regulator *temp føler for ecu Dette er forresten brukte deler så de kan være defekt for alt jeg vet. Mvh Remi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Høres mest ut som dårlig kontakt ett eller annet sted eller bensinpumpe som tidvis skaper krøll. Hvilken regulator skiftet du, den mekaniske eller den elektriske? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 den elektriske i forkant av mengdefordeleren. prøvd å dratt i div. ledninger men har ikke merket noe endring i gangen på motoren , Men har også ett problem til: kommer ikke inn med vag com, står bare link error.. diagnosepluggene på bilen har 4 ledere , testet på utstyret på sedanen min og der fungerte det fint. noen erfaring med dette? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Er da differensiatrykkregulatoren du har skiftet. Når motoren er varm skal den gå like fint selv om denne er koplet ifra/ikke fungerer. Har du prøvd å lese ut feilkoder på 'gamlemåten'? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 ok mener den forandret litt på gangen når jeg dro ut ledningen, men ikke no drastisk. Nei har ikke prøvd det da jeg ikke har fått skaffet prøvelampe :( Men har en komplett mengdefordeler liggene , kan prøve denne å se hvordan den oppfører seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 idag har jeg byttet hele mengdefordeleren og merkelig nok ble gangen mer stabil. tok også en test tur på en 1 km uten at den stoppet men merket at den fusket såvidt. Lambda? litt treig startet er den også ( alltid vært i mitt eie) spess ved varm motor men hender dette oppstår da den er kald også. Noen som har noen ideer til hvorfor jeg ikke får kontakt med hjernen ved bruk av vag com? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 Du kan måle om lambda er i orden, kan også måle om temp-giver til ECU er i orden. Om dette er ok kan du måle strømmen til DPR og da få en pekepinn på om motor går fett eller magert. Sjekket at sikring til diagnose er ok og står i (om montert på din bil)? Om ikke kan det være kontaktfeil til ECU. Sjekk på gamlemåten og du finner ut om det er det ene eller det andre ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 (endret) bilen stopper fremdeles ved nedbremsing før kryss osv med clutchen inne... tok noen målinger nå, Lambdasonde : så ut til å pendle mellom 0,0 - 0,9v en var også helt nede på 0,02v , temp føler lå på 852 ohm ved driftsvar motor ( 2k på mulitimeter) trykkregulatoren lå på 7,45mA .. Men er det slik at hvis 1 av di 3 er defekte , kan det da gjøre så det slår ut på en annen del? Multimeteret jeg brukte var digitalt om dette har noen betydning? Endret Desember 2, 2011 av Skagers90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 Lambdaen din høres i første omgang frisk ut, men CT på 852 Ω var temmelig høyt, noe som tilsvarer en kjølevannstemp på 40-50°C. Ved driftsvarm motor skal du ha ca 250Ω. 7,5 mA til DPR kan være forårsaket av høy verdi på CT, gjerne i sammenheng med falskluft. Har du grundig sjekket gummibelgen mellom mengdefordeler og gasspjeld, slanger ut fra gummibelg, slanger til ISV og slange på blokka fra veivhusventilasjon? Verdi CT/temp. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 gikk litt fort i svingene istad , var Minus 852 ohm jeg fikk på tempføler ... mulig jeg forvekslet poler ( dårlig på elektronikk ) Det belget som sitter der er sprekt såvidt der røret til veivhuset sitter , men limt med rutelim så skal være tett men er ikke bombesikker.. Men da tror jeg nesten jeg prøver å skaffe noen deler i morgen, hvertfall begynne med temp føler siden denne er langt utenfor det den skal. dessuten ble bilen mye mer lettstartet når denne ble koblet av ved driftsvarm motor. takk for hjelpen hittil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2011 Til info, når vi snakker om motstand (ohm) så er det ikke noe som heter minus. Motstanden kan aldri være mindre enn null ;) Når motor stopper ved innbremsing til kryss o.l. så er det som regel falskluft som er årsaken til dette, alternativt treg tomgangsreuglator (ISV). Gå grundig over alle slanger, selv det minste hull kan skape problemer. På bildet under har jeg markert de slangene du bør sjekke. Husk å sjekke air shroud-slangen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2011 Ok da lærte jeg noe nytt :) kopiert bare det jeg fikk på mulitimeteret, hehe. :P Men da sjekker jeg litt til for falsk luft også smører jeg samtidig tomgangsreg. Så får vi tro det blir bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2011 kjøpte led prøvelampe nå og prøvde å lese ut feilkoder. Dette funket ikke , eneste som skjedde var at den bare sto og lyste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2011 Koplet riktig? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 (endret) Hmmm ;) Men funker dette på biler med 4 ledere? Står annerledes i bilen min i forhold til din boks. Mitt står slik : +/- K/L Så tok den ene enden på prøvelampa i (+) og den andre (L) Deretter satte jeg i lasken i ca 4 sek (-)og(L) Har jeg kanskje brukt feil bokstav? så det egentlig er (k) jeg skal bruke? Endret Desember 4, 2011 av Skagers90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.