LupoB0Y Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Enig.. Bra info 964C2 Håper ingen føler at tråden blir ødelagt når noen fleiper litt :) Supert med seriøse poster :) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 26, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Supert 946C2! Tusen takk for info. Akkurat det jeg trengte å vite. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 3M har forresten ganske mye fine små slipeskiver (runde og sylindriske) som man kan benytte på en drill eller f.eks en dremel Dremel er fine greier.. lett og hendig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Burde ikke denne tråden legges under(flyttes til) teknikk forumet ? Det er ihvertfall ikke OFF topic:D Det er litt lettere å finne tilbake til gamle tråder om de legges i de rette forumene. Når det etterhvert blir en dullion tråder her tar det dessverre så lang tid å søke seg frem om du ikke spesifiserer hvilket forum. Bare en tanke. Denne tråden vet jeg at jeg skal lete frem om noen måneder nemlig :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Hvor kan man få krommet deler ? Kan man også få gjort det med plast ? Som f.eks en speilkåpe. 964C2: hjelp ? :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 26, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by Loppa Burde ikke denne tråden legges under(flyttes til) teknikk forumet ? Det er ihvertfall ikke OFF topic:D Det er litt lettere å finne tilbake til gamle tråder om de legges i de rette forumene. Når det etterhvert blir en dullion tråder her tar det dessverre så lang tid å søke seg frem om du ikke spesifiserer hvilket forum. Bare en tanke. Denne tråden vet jeg at jeg skal lete frem om noen måneder nemlig :D Jeg tenkte teknikk var forbeholt skruing og mekking osv jeg... Men dette er jo kanskje det... Kanskje den burde flyttes da? :) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by famir Jeg tenkte teknikk var forbeholt skruing og mekking osv jeg... Men dette er jo kanskje det... Kanskje den burde flyttes da? :) Er jo en form for mekking & oppussing dette også da:D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by Loppa Hvor kan man få krommet deler ? Kan man også få gjort det med plast ? Som f.eks en speilkåpe. 964C2: hjelp ? :D jepp... men man må legge på(spraye på??) et metallisk belegg... http://www.caswellplating.com/cupwdr.htm Tror dette funker på plastic oxo... Mye krommet plastik på modellbiler etc... Skal du ha skikkelig finish så legger man på kobber før krommen/el nickel evt så kan man legge på "sølv belegg": http://www.caswellplating.com/silvachrome.html eller gull dersom man ønsker det... og f.eks anodisere alu delene: http://www.caswellplating.com/aluminum.htm Jeg har et kadmieringssett som jeg bruker til syklene.. kadmium er hvitere en nickel og ikke blank .. Men siden kadmium ikke er så sunt, så er det brukt en nickelblanding i mitt sett... Synd at sånne ferdige "plating" sett blir så dyre... men jeg tror det uansett er billigere enn å kjøpe kjemikaliene i så store forpakninger som industrien bruker... Det er iallefall to firmaer i Oslo som driver med metallbehandling/ kromming for hobbykjøretøy etc... det ene ligger i Sørliegaten, østsiden av oslo... husker ikke i farten navnet på det andre firmaet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 En kamerat av meg hadde tenkt å teste AUTOSOL på Alu felgene sine.. er dette å anbefale? (Tror ikke jeg hadde tørt men.....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Lærte et tricks for en liten stund siden.. men har ikke prøvd det! etter du har tatt motorvask, så sprayer man på gummifornyer. dette gjør at alle de svarte slangene glinser og det forhindrer vist hvite flekker på alu'n i motor rommet... det motorrommet jeg så hvor dette var gjort glinset som bare det....!!!!!!!!!!! Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by NoLimit En kamerat av meg hadde tenkt å teste AUTOSOL på Alu felgene sine.. er dette å anbefale? (Tror ikke jeg hadde tørt men.....) de fleste alu felger er vel beskyttet enten anodisk eller med lakk, og dersom beskyttelsen forsvinner så pleier blir det ganske fort stygt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by OleC Lærte et tricks for en liten stund siden.. men har ikke prøvd det! etter du har tatt motorvask, så sprayer man på gummifornyer. dette gjør at alle de svarte slangene glinser og det forhindrer vist hvite flekker på alu'n i motor rommet... det motorrommet jeg så hvor dette var gjort glinset som bare det....!!!!!!!!!!! hvite flekker på alun er på godt norsk rust...! Eller korrosjon som det egentlig heter... ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by marius hvite flekker på alun er på godt norsk rust...! Eller korrosjon som det egentlig heter... ;) det kan gått hende... samma hva det er. poenget er hvertfall at han som viste meg motoren sin hadde det reneste motorrommet jeg noengang har sett, og dette var en gammel audi coupe quattro... han jobber på mekonomen... har ganske peil! Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 28, 2002 Rapporter Share Skrevet September 28, 2002 Originally posted by OleC Lærte et tricks for en liten stund siden.. men har ikke prøvd det! etter du har tatt motorvask, så sprayer man på gummifornyer. dette gjør at alle de svarte slangene glinser og det forhindrer vist hvite flekker på alu'n i motor rommet... det motorrommet jeg så hvor dette var gjort glinset som bare det....!!!!!!!!!!! Sånn? Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet September 28, 2002 Rapporter Share Skrevet September 28, 2002 Slik vel? Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg