Gå til innhold

Strømproblem med CD spiller!

Ranger emnet


Taddei

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk et problem når jeg skulle sette inn min pioneer (tror det er en 7100BT) i den nye Volvo 850-en min. Den fungerte helt fint på den gamle bilen min (Toyota), men når jeg satt den inn og koblet til alle ledningene, slo den seg ikke på. Legger ved noen bilder av ledningene, er det noen som se om jeg har gjort noe feil, evt hvordan jeg skal koble de sammen?

 

Har koblet ledninger sammen med samme farge

gul -> gul

svart -> svart

rød -> rød (er usikker hva denne er)

blå med striper (remote control) -> blå (usikker på hva denne er)

oransje -> ikke koblet (vet ikke hva denne er)

 

lyd-ledninger er koblet riktig er jeg ganske sikker på!

 

(Trodde virkelig jeg hadde koblet de riktig.. Tydeligvis ikke:p)

 

[ATTACH]26125[/ATTACH][ATTACH]26126[/ATTACH][ATTACH]26127[/ATTACH][ATTACH]26128[/ATTACH]

Endret av Taddei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul skal ha 12v ifra batteri. Her går hovedstrømmen og denne har og med minnet å gjera.

Rød skal ha 12v ifra tenning. Dette er remote til spiller. Den gjere at spilleren skrur seg av og på sammen med tenningen.

Svart er jord.

 

Er disse 3 spilleren trenger for å starte. So det er berre å måle om du har jord og 2stk 12v for å starte spilleren.

Blå/kvit er remote ut til forsterker(e) Denne skal berre kobles til remote inngangen på forsterker og ikkje kobles til noko anna.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over, men legger til at blå/hvit må isoleres hvis den ikke brukes, og samme med den blå, som er til elektrisk antenne. Den orange er til lysdimming av spilleren. Denne skal egentlig kobles slik at den får spenning når lysene er på, og dermed demper belysningen i spilleren fordi det er mørkt ute, men her i landet har vi jo lys på hele tiden så denne ledningen trenger du ikke bry deg om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om jeg kobler den blå/hvite ledningen til den blå som kom sammen med rød/gul/svart ledning? (Har gjort det, lurer egentlig på om jeg har ødelagt cd-spilleren siden jeg gjorde det

 

ellers har jeg jo koblet gul/svart/rød riktig så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke kommer strøm:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår