Zagato Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Den ledningen som går inn rett forran katta er ledningen til lamdaen ja. Snakka med Mark på Forus Autoverksted angående racekatter og dei er ikkje godkjente for gatebruk i følge han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Kommer man gjennom eu-godkjenning uten mangel når man har fjernet katten? (er det lovlig ?) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by sutarts Kommer man gjennom eu-godkjenning uten mangel når man har fjernet katten? (er det lovlig ?) Tror ikke det nei.. Jeg skal bestille meg ett slik "testrør" som man kaller det, med fester slik at jeg bare kan smekke på katten når det er nødvendig:) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 oki, smart ! Hvor mye koster det da ? Har selv tenkt til å fjerne katten, men er ikke hittil helt sikker på hva jeg skal gjøre, sette på ett rør eller kjøpe sports katalysator. Hva av dette anbefales ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Stephan Tror ikke det nei.. Jeg skal bestille meg ett slik "testrør" som man kaller det, med fester slik at jeg bare kan smekke på katten når det er nødvendig:) Kjenner en med en gtx som gikk rett igjennom med rør istedet for katt. Ingen feil. Han ble ganske overrasket selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Så lenge en går gjennom avgass målingene så går det fint. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Satt på med en 355 på Rudskogen med effektanlegg uten kat som gikk gjennom avgasskrava. Men så er jo det en påkosta motor og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by sutarts oki, smart ! Hvor mye koster det da ? Har selv tenkt til å fjerne katten, men er ikke hittil helt sikker på hva jeg skal gjøre, sette på ett rør eller kjøpe sports katalysator. Hva av dette anbefales ? Kostet meg 500kr ekstra å få sveiset ett slikt testrør.. men tror det egentli koster litt mere.. Han sa jeg skulle få det litt billigere fordi jeg skulla ha ett helt anlegg:) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 hmmm...det finnes flere måter og gjøre det på, er vel steiner som blir varme som brenner opp gassene i catalysatoren, fattern fikk problemer med skarngle-lyder i catalysatoren på en volvo 850! de på volvo verkstedet sa at dette var pga at noen steiner hadde løsnet og la løst i catalysatoren, men de sa at de kunne reparere det med og ta av catalysatoren og stikke et spett inn i ene enden og slå på spettet med en slegge, og da ville steinene falle ut...er et alternativ dette også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Skal egentlig ikkje godkjennast i EU-kontr uten org og fungerande kat,ettersom CO-verdien blir da over 0.0 Men ofte klarer en å snakke seg igjennom denne,hehe.... Bilens motorstyringssystem er ikkje avhengig av kat for å få rett signal for luft/bensinblandingsutrekning,men kat'en er avhengig av lambdaen for å fungere skikkelig(trenger svingningene i millivolts-pulsen den gir). Beste er som nevnt ovenfor en plass å bruke et rakt rør med flenser slik at du kan sette inn kat'en ved EU-kontr. Å ha effektanlegg kun etter kat'en blir som å koble en brannslange etter hageslangen........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Roter vi litt i gamle tråder her? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg