Slim! Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Heisann Jeg tror katalysatoren min begynner å synge på siste verset nå (det skrangler/klirrer noe sykt i den. Noe jeg ikke skjønner er at klirringen/skralingen kun er der når bilen går på tomgang (eller når jeg ikke gir noe gass i f.eks en bakke) og når jeg gir bånn gass. Mellom 1200 og 4000 RPM så er den stille.) Uansett hva det skyldes skal jeg hvertfall få den vekk nå for den lyden er flau. Istedet for å kjøpe en ny dyr hk strupende (minimalt...) så tenkte jeg å spare meg for litt penger og sette inn et rett rør istedet (2.5"/3"). Er det noen som vil fraråde meg dette? Noen som har noen pekepinn på hva det vil koste (ny kat. koster 3500,- mener jeg å ha sett). Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Hva med sports cat? Holm Racing i Strömstad snakket om rundt 2000kr for en sånn? Og har du sjekket det varmedekselet som ligger rundt cat? om det er dette som er løst? dette lager MYE lyd om det er løst.. Noen biler har ikke sunt av at cat fjernes da det kan bli feil beregninger datasystemet for injection osv.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mars 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Rent teknisk er sportscat et "effektanleggs" katalysator? Passer den de fleste biler? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Katalysator uten innmat:) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 sett på et rør da. låndeg en kat når du skal på kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mars 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Du tror ikke det vil bli noe kluss som Shyggen påpeker, Håkon? PKK er 2 år unna :) Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Det kan du jo teste, noen biler kan få denne feilen.. Du kan jo eventuelt sjekke dette ved å ringe til Seat? eller bilprodusenten for og sjekke om denne bilen vil få noen problemer uten cat. Om du treffer en venneligsinnet person så kan du få den infoen du leter etter... Men, vet at på endel biler er den avhengig av cattn for og få rett måleverdier osv.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mars 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Originally posted by Shyggen Det kan du jo teste, noen biler kan få denne feilen.. Hva kan skje om denne feilen oppstår? Originally posted by Shyggen Du kan jo eventuelt sjekke dette ved å ringe til Seat? Renault. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Same shit :D Joda, er ikke helt sikker på hva som skjer men, regner med du kan få mindre effekt osv.. av dette.. Da det er noen bilder som er lagd for å ha Catalysator, og viss man tar den bort vil/kan det bli kluss med målinger osv. som bilen gjør for og holde bensinforbruket nede. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 De biler som kan få trøbbel ved å kjøre uten kat er de med to lambda-sonder, en foran og en etter kat.... Hvis du kun har en, er det bare å kjøre på med rør:D Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Disse lambdasondene kan du lure "lett".. Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan dette funker,men fatter har "lurt" sine ved å sette inn motstander,tror jeg,slik at sondene får varierende verdier.. Sikkert noen på forumet her som kan litt mer om dette,men vet at det er mulig å "lure" lambdasondene..... Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mars 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Jeg tror ikke jeg skal begynne med noe sånt. Hørtes risky og vrient ut. Ble veldig usikker nå da. Noen som tør gjette på en pris for et rør? Er det ikke så avskrekkende pris på det kan jeg jo sette på et sånt og prøve og om det byr på problemer får jeg sette inn en sports cat istedet. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Er vel disse rørene som kalles "effektrør" tror jeg... Får kjøpt slike i forskjellige lengder og tykkelser på Mekonomen og slike forretninger.. Tror ikke de er så altfor dyre heller.. Prøv deg frem,men som sagt lenger oppe i tråden så kan du jo ringe en Renault forhandler eller verksted å høre om du vil få effekttap eller lignende.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Finepix lambda-sonder Er dette den ledningen som går inn i siden på katalysatoren? Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Hei! Jeg fjerner cat'n nå når jeg bygger hele anlegget i 3". 1m. med 3" rør koster 130,- på mekonomen. Blir ikke akkurat flådd av det nei! Lykke til. -R- Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg