la306 Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 (endret) for en utur dere. jeg kjøpte meg en peugot 306 16.11.11 for 28000 kr. i dag er den "død" skulle hente sønn min ved høk østfold. der sto den, ingen ting kjedde når jeg vridde om på tenningen. tenker først på å heve kjøpet, men dette er et privat bilkjøp, så vet ikke hvilke rettigheter jeg har om jeg har noen da bilen er solgt uten garanti. derretter lurer jeg om det kan være så enkelt som en gåen sikring? har vel egentlig ingen tru på det eller. regner med en større feil i det elektriske. så her sitter jeg med skjegget i postkassa selv om jeg er dum jente. noen som kjenner kjøpsloven ved salg av privat kjøp? ps. vet dere hva det var? jeg har fikset problemet:) hvis dere lurer så legg inn innlegg med et spørsmåltegn. dette er moro og vite dere:) Endret November 23, 2011 av la306 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Først ville jeg sjekket om det er strøm på batteriet, og om bilen lader som den skal. Dette er en gammel bil, og mye kan skje. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SveFjell Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Hvis du ikke får klikk engang fra å skru på tenninga, kan det være kontakten mellom tenning og startmotor som er gåen/korrodert muligens. Burde hørt kjinning eller klikk vel hvis batteriet nettopp har begynt å tørne. På en freelander jeg hadde med samme problem, funka det å bare lime fast kabelen igjen på startmotoren (strømførende metallisk lim fra ebay), da det var denne som hadde løsnet av vibrering igjennom 10 års bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
la306 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 må nesten svare på mitt eget innlegg. det er ikke batteriet! var borti starterproblem en gang også, men tviler på dette. ?? takker for gode innlegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Om den plutselig døde kan ikke forrige eier ha forutsatt. Med mindre han har lagt skjul på noe vesentlig gale. Få noen til å kikke over bilen. Heve kjøpet er lite sannsynlig. Man får virkelig ikke en strøken bil til 28.000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
la306 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 (endret) han gav utrykk av å kunne litt om bil og viste at det var feil ved sentralås bla. han har selv brukt bilen. skiftet bremseslanger selv bla. dessuten vet vi vel alle at vi ikke får en strøken bil for den summen. hva hadde du gjort hvis din nye bruktbil "døde" etter 3 dager. men du kan vel så mye om bil så det hadde du funnet ut på minuttet:) Endret November 19, 2011 av la306 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SveFjell Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 (endret) ... det er ikke batteriet! Hvis du ikke hører noe som helst, ville jeg sjekket tenninga. Først sjekket sikringspanelet for sikkerhetsskyld (pun intended), vet ikke hva bilen evt. har av elektrisk styring og modifisering som kan forstyrre tenningen. Edit: Ang. rettigheter ang. kjøp så står du nok dårlig til, dette er en feil som forrige bruker ikke nødvendigvis burde visst om og rettighetene dine stopper stort sett der igj. privatkjøp. Privat bruktbilkjøp er alltid et sjansespill, med mindre dere signerer sære avtaler. Endret November 19, 2011 av SveFjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Forresten; tråd flyttet til riktig underforum og gitt et bedre navn. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Hvis batteriet er ok og alt er dødt tipper jeg på tenningslås Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xabo1986 Skrevet Januar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 Hva var feilen? Har akkurat samme problem selv ... Siter Trenger du bra hosting til en billig penge? Sjekk ut Nhost.no da vel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sagayjoe Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg