Gå til innhold

Peugeot 406 STOP lampe og vil ikke starte,,

Ranger emnet


avols143

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har Peugeot 406 1,8 bensin har fått STOP lampe og bilen vil ikke starte opp i hele tatt. Batterien er på bilen har blitt svak da prøvde jeg å starte bilen flere flere ganger.

 

Til slutt brukte jeg startkabler og koblet bilen med en annen bil og prøvde å starte bilen. Alle lampene i bilen kom opp riktig og gikk bort men den STOP lampen står fast. Ingen vifte eller motoren til dynamoen virker selv om bilen får strøm fra en annen bil og det kommer rar lyd fra starter eller dynamoen '' kitikk kitikk... kitikk kitikk... kitikk kitikk'' når jeg prøver å starte bilen og vrir nøkkelen helt til slutt.

 

Bilen starte et par ganger ved å dytte men nå vil den ikke heller starte opp ved å dytte... Helt rare ting

 

Er det dynamoen er gått og bilen viser STOP lampe pga feil i dynamoen. Eller lampen viser pga et annet feil.

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOP lampen har nok ingenting med dynamoen å gjøre. Og det har ikke startproblemene heller. Når du kobler den til en annen bil og du får et godt oppladet batteri spiller det ingenting om du har dynamo i det hele tatt.

 

Jeg vil tro det er noe fysisk galt med motoren, siden den STOP lampen blir stående. Har du peilet olje på en stund? Lavt oljetrykk pleier å gi STOP lys f.eks. De klikkelydene kommer når startmotoren ikke drar rundt veiva. Hadde det vært problemer med startmotoren, skulle du fått til å trille den i gang.

 

I verste fall er du tom for olje, og motoren har skjært seg. Da vil ikke starteren klare å trekke veiva rundt, og den vil bare bli stående å klikke. I så fall er det bare en ting å gjøre. Finn deg en annen bil, for reparasjonene koster langt mer enn bilen er verdt. Om bilen har ODB-II port, kan du evt. få noen til å kjøre en diagnose på den. Kan være at noen av sensorene har rapportert inn en feil.

 

Lykke til i alle fall.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår