Gå til innhold

Frontsett Audi a3

Ranger emnet


virtouz

Anbefalte innlegg

Heheh det har jeg faktiskt sjekket alt 13cm går med konverterings ring i følge bilradiospesialisten dem anbefalte meg også mb quart sitt komp sett i 13cm kategorien..... skal ikke være lett og bestemme seg :) tar gjerne i mot flere tips.

 

Har også sett at dreamtm.no har noen slike dørpaneler til a3 men dem kosta endel :( noe vanskelig og lage noe slikt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skal dra disse høytallerene? Jeg hadde nemmelig samme spm her for en stund siden. Når jeg drev å skulle bygge meg anlegg i bilen tenkte jeg.. Disse høytallerene suger drit, disse skal ut. Så fikk jeg et tips om å prøve å kjøpe en ny cdspiller å teste høytallerene da. For å se om de virkelig var så dårlige som jeg trodde. Jeg tok feil, orginalhøytallerene var helt kongelyd i. Eneste som var feil var at det satt orginal cd spiller i bilen... Kansje lurt å teste det du har før du kjøper nytt.. Bare et tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Holder fremdeles på med dette her :)

 

Driver og vurderer http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=940 , hørt mye bra om dette merket her inne , men lurte på om de var flinke med frontsett også :)

 

Har også gjort noen Oppdateringer i Bilen er kommet inni en audison lrx4.300.

 

Skal også bytte ut subben min som er av typen celestion ad12 , her er jeg ute etter en sub som spiller like pent og snertent , men da i mindre kasse som passer nedi hjulbrønnen på en a3 :)

 

Litt andre spm , ved montering av frontsett i dørene ligger en filter i døren eller inni bilen ?

 

Vil jeg klare og få plass til ett 6.5 sett i dørene ?

 

 

Edit: det var hvertfall plass til 5.1/4 i dørene da jeg har test montert ett mindre bra sett av typen boss som bilradiospesialisten hadde på tilbud en periode helt greit , men spiller ikke høyt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by virtouz

Holder fremdeles på med dette her :)

 

Driver og vurderer http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=940 , hørt mye bra om dette merket her inne , men lurte på om de var flinke med frontsett også :)

 

 

Enhver seriøs bilstereoforhandler kan gi deg svar på de tingene du spør om. De skal kunne hjelpe deg med monteringstips og råd ang. kjøp av frontsett.

Ta turen innom sjappa du nevner, få med en representant ut i bilen for å ta litt mål, ta samtidig en prat om Soundstream er flinke med frontsett også.

Til slutt vil jeg bare ønske deg lykke til!

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dag-Johansen

 

Enhver seriøs bilstereoforhandler kan gi deg svar på de tingene du spør om. De skal kunne hjelpe deg med monteringstips og råd ang. kjøp av frontsett.

Ta turen innom sjappa du nevner, få med en representant ut i bilen for å ta litt mål, ta samtidig en prat om Soundstream er flinke med frontsett også.

Til slutt vil jeg bare ønske deg lykke til!

 

hehehe heia... Åpen for andre innlegg som ikke gidder gå denne veien her....

 

Får vel stille spm annerledes siden noen er mere opptatt av og pisse på Webshopper enn og hjelpe

 

Noen som har noen erfaringer med http://store.soundzoo.net/vg5c.html Ps: link er tilsier ikke at jeg handler det der , men er mere ment som en spec sheet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by virtouz

Holder fremdeles på med dette her :)

 

Driver og vurderer http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=940 , hørt mye bra om dette merket her inne , men lurte på om de var flinke med frontsett også :)

 

Har også gjort noen Oppdateringer i Bilen er kommet inni en audison lrx4.300.

 

Skal også bytte ut subben min som er av typen celestion ad12 , her er jeg ute etter en sub som spiller like pent og snertent , men da i mindre kasse som passer nedi hjulbrønnen på en a3 :)

 

Litt andre spm , ved montering av frontsett i dørene ligger en filter i døren eller inni bilen ?

 

Vil jeg klare og få plass til ett 6.5 sett i dørene ?

 

 

Edit: det var hvertfall plass til 5.1/4 i dørene da jeg har test montert ett mindre bra sett av typen boss som bilradiospesialisten hadde på tilbud en periode helt greit , men spiller ikke høyt nok :)

 

For det første ville jeg tenkt meg om et par ganger før jeg solgte Celestion AD12 bassen, denne er en skikkelig god klassiker. Er den i god stand, så ville jeg absolutt beholdt den.

 

Som norsk importør av Soundstream vil jeg absolutt anbefale deg å handle SS fra en autorisert norsk forhandler. Jeg skal ikke starte noen ny for eller i mot Megabillig, for helt ærlig gir jeg blanke f.... i hele sjappa;). Er ikke noe problem å pushe unna varer for luse pris når man driver på måten som gjøres, uten å gå nærmere inn på dette.

 

Ved å handle fra autorisert seriør forhandler, vil man få support både fra dem, og fra oss, samt at man er sikret reelle garanti forhold. Dette gjelder egentlig uansett hvilket merke man velger.

 

Vel nok om det. Frontsettet kjenner jeg meget godt, men min oppfattelse av dette, vil nok kunne oppfattes som noget inhabil. Men for å si det slik, vi håndplukker våre produkter ut i fra ytelse. Er du ute etter gromlyd vil nok et CDT Audio komposett og være et meget sikkert valg. SS forhandlere kan skaffe dette også.

 

Kontakt din nærmeste SS forhandler, så vil dem veilede deg i valget av et passende frontsett til bilen din.

 

Ellers vil jeg ønske deg lykke til med jakten.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

For det første ville jeg tenkt meg om et par ganger før jeg solgte Celestion AD12 bassen, denne er en skikkelig god klassiker. Er den i god stand, så ville jeg absolutt beholdt den.

 

Som norsk importør av Soundstream vil jeg absolutt anbefale deg å handle SS fra en autorisert norsk forhandler. Jeg skal ikke starte noen ny for eller i mot Megabillig, for helt ærlig gir jeg blanke f.... i hele sjappa;). Er ikke noe problem å pushe unna varer for luse pris når man driver på måten som gjøres, uten å gå nærmere inn på dette.

 

Ved å handle fra autorisert seriør forhandler, vil man få support både fra dem, og fra oss, samt at man er sikret reelle garanti forhold. Dette gjelder egentlig uansett hvilket merke man velger.

 

Vel nok om det. Frontsettet kjenner jeg meget godt, men min oppfattelse av dette, vil nok kunne oppfattes som noget inhabil. Men for å si det slik, vi håndplukker våre produkter ut i fra ytelse. Er du ute etter gromlyd vil nok et CDT Audio komposett og være et meget sikkert valg. SS forhandlere kan skaffe dette også.

 

Kontakt din nærmeste SS forhandler, så vil dem veilede deg i valget av et passende frontsett til bilen din.

 

Ellers vil jeg ønske deg lykke til med jakten.

 

mvh

 

 

Takker for greit svar :) hvem er norske forhandleren av dette ?

Ad12 er i ok stand enda den er den tredje jeg har totalt og har aldri funnet noe som spiller i samme gate som denne , men for at jeg skal få det som jeg vil ha det i bilen så er jeg avhengi av lukket kasse og har ikke testa ad12 i lukket løsning , vet heller ei åssen volum og slikt den skal ha da :)

 

Og alt dette om megabillig er jeg utmerket klar over :) , jeg har skrevet en lang post om det tidligere i dette tilfellet var det en link til ett spec sheet og noen skøyt fuglen før den hadde landet :)

 

Følgende leverandører har levert annlegg til meg siste 12 år

 

Radio Service

Bilradio Spesialisten

Megabillig

Iceaudio

Autosound

 

har intet og utsette på noen av dem :) , grunnen til at jeg snuser på soundstream nuh er faktiskt fordi jeg har lest mye positivt om det her inne :) blant annet noe med lyddemping av en arosa eller noe id en duren som jeg tror kanskje er deg ? med nytt nick ? :)

 

Alle disse retningslinjene en skal følge no tildags :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Å for å gjøre forvirringa komplett så finnes det utgaver av A3 der det er kul umulig å få plass til større høytalere enn 4"

 

@lpher

 

Hvilke utgaver er dette da? :confused:

 

VIRTOUZ:

I min A3 har jeg Focal 130V2 som har en listepris på 2490 hos http://www.iceaudio.no og deres forhandlere. Dette settet spiller helt glimrende. Bugget distanseringene i døra selv, da det tok så lang tid å få tak i de. Importøren var tomme på lager osv...

 

Som sub har jeg en Focal 33A (kr 1990) i reservehjulsbrønnen i en 39 liters kasse. Den er jeg også meget godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår