Gå til innhold

Førstegångsprosjekt Golf 3!

Ranger emnet


volvo kjørar

Anbefalte innlegg

enig!!!! blei lei meg når vr6 lippa for eg, er jo ikkje det dyreste :)

 

er ikkje ein bil eg kjem til å låne vekk liksom, skal sitte ved sida av, med mindre det er folk i familien som eg veit KAN kjøra :)

eg er ein type som kan kjøra sinnsjukt hard og krasjing er skoy tjo hei. men eg kan og kjøra sinnsjukt fint :) var på tur opp til bergen, og ingen i familien har kjørt med lavere dieselforbruk enn meg. har lerekjørt i 2-3 mnd nå ca. :)

 

 

Er bra det da :-) mange som gleder seg til at dette prosjektet står ferdig! Ser sykt bra ut :-)

Stå på! :-) hadde jeg bare hatt samme vilja og motivasjonen som deg, så hadde nok bilen min vært litt finere også. Men det kommer! :-)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 421
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe jo takker for det :D har gjordt noko så å sei kvar kveld, fordi eg har merket at om eg tar 1 dag fri, så gidd eg ikkje neste dag heller :) men ikveld så kom eg rett ifra fjosen da så har kje gidda i gå ned idag :P

du har vel sikkert jobb, det har jo ikkje eg, det kan jo var med på å sei litt om "det å gidde" :D :) men så er eg heller ikkje ute på fest, er heller hima og skrur :D

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel som du sier ja.. Har jobb og fester stort sett hver helg. Hvis jeg ikke fester så sier jeg heller til bilen "nei, venter til neste helg". Men det er det slutt på! Jeg vil også ha en fet Golf, så må legge litt arbeid i den! :-) Har jo tross alt ikke gått mer enn 150000km, og fullt servicehefte, null rust osv! Utrolig bra stand :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen hadde så å sei vore ferdig om det ikkja hadde vert det med den clutchen, så blei litt irritert da ja....... men blir sååå fett å få den på vegen :D kjekt å få ting dokumentert også, så kan eg vise til kjente og familie :)ikkje minst det å bla tilbake g sjå på bilder korleis den var før :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja har skrudd litt opp gjennom åra, men ikkje nåkk. ungene mine skal skru enda meir :D

det å ha gjordt allt sjølv har jo såå møkje å sei :) blir ikkje det same så å kjøpe ferdig bil :)

ja er 16 år nå da :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :) Blir 20 år om 55 min jeg da :p haha

 

gratulera med dagen !! :D

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel som du sier ja.. Har jobb og fester stort sett hver helg. Hvis jeg ikke fester så sier jeg heller til bilen "nei, venter til neste helg". Men det er det slutt på! Jeg vil også ha en fet Golf, så må legge litt arbeid i den! :-) Har jo tross alt ikke gått mer enn 150000km, og fullt servicehefte, null rust osv! Utrolig bra stand :)

 

sånn skal det være ;) må ligge hardt i arbeid ja, om det skal vise at du har gjordt noko kvar dag :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte vindusheis og vindu i førerdør.

vindushest montert:

19-21.jpg

 

vindu montert:

19-22.jpg

 

vaska vekk tectyl og drit på frontruta.

19-23.jpg

 

kluten men eindel drit på (brukte tynner for å få det av) :D

19-24.jpg

 

ellers idag så holder eg på å montere anlegg. alt er vel så å sei klart til å koble på forsterkeren å spille. men skal få med ein som har gjord det før, det med å koble på forsterkeren, for den vil ikkje eg ødelegge :D

 

må og sette i høytalerer/koble til i døra og dashen, men dette tar eg på sparket. funker sikkert greit med 2stk 12" og 2 stk 5"??? nå til å begynne med..... tenkt å kjøpe 6x9" når den tida kjem!

det elementet til venstre var jo raknet i kanten, tok sikaflex der og rekner med dette holder :D

 

jalla jalla, macgyver tape funker fett :D

19-25.jpg

 

fant jordings plass, der med setebeltet:

19-26.jpg

 

spelaren

19-2.jpg

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang dette:

15-21.jpg

 

hva slags hensikt har dette? ...

 

du må seriøst revurdere og gjøre opp igjen bremsene dine bak........

 

husk, at når du bremser og evt drar på brekket som de fleste lappferske ungdommer ofte gjør. så vil caliper bevege seg (lite, men det er bevegelse).. noe som fører til materialtretthet i røret. som etter en tid vil sprekke

 

mellom bremserøret og caliper, så skal det være en slange. og ikke rør.. og som jeg tidligere har nevnt, så må du ha på disse fjørklipsene på bremseslanger/rør slik at disse ikke beveger seg

 

 

dette er farlig og drite i. da det faktisk gjelder bremsene

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva slanger du meiner mellom calipter og bremserrøyr? er ikkje orginalt det. det er fremme det er orginalt med slange før calipter. :)

 

hensikten med dette er at det ikkje skal gni seg hull på røyret.

er den fjøra på eine sida, men strips på andre sida, som holder slangen oppe. dette holder plenti vil eg tru :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja

 

det bassa nåkkså greit. menn må få meg nokon nye høytalerar da dei ikkje tåler så møkje som suben tåler :)

 

div bilder

P1010002-1.jpg

P1010001-1.jpg

P1010003-1.jpg

P1010004.jpg

P1010005-1.jpg

 

blir bedre med noko neon rundt om her :D

19-27.jpg

 

har og brendt meg nokokn cd-ar, som skal guffast i mårå :)

Endret av volvo kjørar

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår