Gå til innhold

Ford Probe GT Prosjekt

Ranger emnet


FordProbeGT

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Ikke allverdens planer for nå i vinter, blir lite skruing nå pga har desverre ikke alltids et sted å skru. Får iblant låne mine foreldres garasje heldigvis :-) Men til sommeren, da må det da bli masse skruing og mekking ! :D

 

Prøver å la bilen stå mer enn vanlig nå om vinteren, vil jo helst ikke kjøre med den på det forbanna saltet : \

 

Jeg stusset også over de (siden min kamerat har som deg) men tror nok det er orginalt du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Alt for lenge siden update nå. Men ikke stort som blir gjort om vinteren desverre, men håper å få mekka litt på Proby i sommer :-) I sommer har jeg flere ting på lista over hva jeg har lyst til å gjøre med bilen. Skal prøve å få ut noe bilder av det som blir gjort :-)

 

1. Rustbehanle understellet (trengs å fjerne litt rust under bilen, samt forebygge!) Ellers på karosseriet er bilen veldig bra mtp alder og km-stand 20 år og 251 000 km! :D

 

2. Er interessert i å få alt av bremser strøkent! (sliter litt med Caliptere som henger litt og muligens kast i no skiver, er iallefall ikke fornøyd med bremsene slik de er i dag.)

 

3. Støtdemperne og fjærene bak begynner å bli litt slitne. Vurderte noe nytt, men så kom en kamerat av meg på en ide, å bruke noen brukte deler som vi har ståendes her oppe. Hadde vært moro å prøve å holde bilen mest mulig orginal såklart, og da slipper jeg å kjøpe nye! (dyrt!). Er dette do-able?

 

4. Føler toppdekselpakkningen samt bunnpannebakningen er relativt morkna! svetter en god del derfra iallefall. Har også noen små giroljelekkasjer som må sjekkes! men, byttet nettopp den, så det er iallefall nok olje på forløpig.

 

5. Vannlekasjen (fra "løvgrinda" og inn i bilen) Som nevnt før vil jeg få sett på. Mulig å bare plombere der? Demonterte delebilens forskjerm og renska opp det av drit som var. Hjalp ikke mot vannet for den! Så ikke helt hva som ellers kunne gjøres...

 

6. Når bilen er varm sviver den iblant lavere på tomgang som oftest mellom 500 og 750 (Skal ligge på 750 pluss minus 25 ifølge boka tar jeg ikke helt feil.) Iblant vil den nesten under 500 og! Har ingen problem med motorfusk ellers, komp testen gav også bra resultater! Prøver fremdeles å sjekke opp i dette. Feilsøkte motorkodene (morsekodene) fikk to feilkoder, lean and rich på oksygen. Altså lamdasonden, byttet den, men tomgangsproblemet er fremdeles der.

 

7. Ellers diverse småting og stelle pent med bilen slik at den rulller på veien i mange år fremover! :D Ingen planer om noe trim forløpig, tenker i første omgang på at alt annet skal være på stell og at bilen skal vedlikeholdes best mulig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvant feilkoden da du fikk satt på ny lamda? og hva var feilkode #2? Turtallet Kan hende at timinga er litt off, prøv å juster fordeleren med klokka litt, eventuelt bruk timing lampe. Angående lekkasjen, har du også renset og sjekket dreneringen inne i pollenfilter boksen som sitter bak hanskerommet? mener å huske det er et drenerings rør der også i bunnen.. lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkodene var 1. Lean og 2. Rich holdt jeg på å si... Hvorfor skulle timinga være off? Har jo ikke vært ute med fordeleren så lenge jeg har hatt bilen og det var ikke sånn når jeg kjøpte an :-) Timing lampe? Mener å huske jeg fjerna en del drit fra den boksen når vi bytta dashbord...

Endret av FordProbeGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår