karianne89 Skrevet November 12, 2011 Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 Kjøpte meg bil nylig, og åpnet panser i dag for å fylle spylevæske. Oppdaget da at jeg kunne se rett til bakken gjennom motoren. Nevnte det for en kar jeg kjenner som mente det var ikke farlig, mens en annen mente jeg burde ha en plate der. Noen som kan svare sikkert? Hvor mye vil en slik "plate" evt. koste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mario94 Skrevet November 12, 2011 Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 Tror nok at det er vanlig at du kan se rett ned til bakken. Jeg har også det på min bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 12, 2011 Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 Hva slags bil? Det er kun nyere biler som har denne platen under motoren, og det har ikke stort å si om den mangler... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet November 12, 2011 Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 hvis du trenger en slik plate så leit på finndel.no er vell ment som beskytelse den plata Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karianne89 Skrevet November 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 Er en 2009-modell, så er relativt ny, en Peugeot 207. Hvis ikke det er noe man "må ha", så passer det meg forsåvidt fint, men han ene nevnte småstein og rusk som kunne sprette opp. Salt om vinteren osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet November 13, 2011 Rapporter Share Skrevet November 13, 2011 er det en bensin, eller dieselbil? er det en bensinbil har ikke plate noen praktisk nytte annet enn at den skjermer litt for diverse sprut og småstein som kameraten din sa... Har du derimot en diesel, har plate noe betydning for motortemperaturen, iallefall om du ikke har ekstra dieselvarmer.... før pakket man inn motorene for å styre mest mulig luft rundt dem, nå kaplsler man inn dieselmotorer for å spare på den vesle varmen de produserer.. ser det på 05 berlingoen min, at den ikke blir likefort varm etter at plata under motoren forsvant, samt at den mister temperatur fortere på tomgang, når varmeapparatet er på(som det ofte er på vinteren) om du går på din lokale peugeotforhandler, oppgir regnummeret, så kan de sjekke på delelageret om din bil skal ha deksel under, samt pris. men om det er helt forran du kan se igjennom tror jeg nok ikke det er helt unormalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 13, 2011 Rapporter Share Skrevet November 13, 2011 Noen 207 har det, andre ikke. Avhenger av utstyrsnivå Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg