Gå til innhold

karianne89

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om karianne89

  • Bursdag 03/17/1993

Contact Methods

  • Bosted
    vestlandet

karianne89's Achievements

  1. Hei, Min Peugeot 207 1.4 HDI (2009) har tullet seg litt i det siste. For ca. 1 måned siden, startet jeg bilen og da pep det, med gul motorvarsellampe, og i displayet fikk jeg opp "Anti-pollution fault". Ringte og bestilte time på verksted og fikk beskjed om at det ikke var farlig å kjøre med, og hadde meg en 2-3 turer samme ettermiddag. Ca. 2-3 timer etter feilen kom opp, var den borte i det jeg startet bilen. Ble da enig med verkstedet om å heller avtale ny time dersom feilen vedvarte. Så i dag skjedde det noe lignende, men litt mer ekkelt. Jeg svingte inn på en parkeringsplass, og i det jeg smyger meg inn (var ganske trangt og biler i begge kjøreretninger), merker jeg at rattet ikke lar seg håndtere, og jeg ikke får gasset eller gjort så mye. Bak ratter ser jeg deretter at varsellampen for batteri lyser rødt. Litt stresset fikk jeg nødblinken på, og visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Så jeg slukket motoren og tente den på nytt. Ingen lampe, ingen feil. Bilen stod så parkert i ca. 1 time, før jeg kjørte ca. 3 mil hjem, uten problemer. Er dette noe jeg burde få sjekket ut, eller er det vanlig å få opp feil av og til? Det med "anti-pollution fault" tenkte jeg ikke så mye over fordi alt fungerte som det skulle både før, under og etter, men med batterilampen på var jo bilen faktisk slått ut til jeg tente motoren på nytt, selv om alt var bra før og etter.
  2. Ser ikke noe galt med innstillingen slik den er nå, og testet opp mot vegg for noen timer siden. Da lyste begge innstillingene på samme punkt på veggen når jeg stod noen meter unna. Hvis det er den korrekte innstillingen, så tenker de kanskje blinket for noe annet, f.eks. blendet opp for tidlig eller varslet om kontroll eller noe sånt.
  3. Lysspaken på bilen min ser slik ut: Jeg har stilt den til nederste alternativ, fordi om jeg hadde den på 0 (hvor nærlysene er på som vanlig), forble ikke langlysene på når jeg trakk hendelen til meg, slik at jeg måtte sitte med en finger på den for at de skulle være på. Hadde min første skikkelige tur i mørket for noen dager siden, på et bekmørkt sted med langt mellom lyktestolpene. Følte mange blinket til meg, kan det ha vært lysene? Ser det i denne manualen står "dipped/main beam headlights", men det sier meg lite. Her holder det med et drag til meg for at langlysene forblir på. Testet i mørket i sted mens jeg satt inne i bilen, vekslet mellom O og den nederste, men kunne ikke se noen forskjell. Gikk riktignok ikke foran bilen. Noen som vet?
  4. Er en 2009-modell, så er relativt ny, en Peugeot 207. Hvis ikke det er noe man "må ha", så passer det meg forsåvidt fint, men han ene nevnte småstein og rusk som kunne sprette opp. Salt om vinteren osv.
  5. Kjøpte meg bil nylig, og åpnet panser i dag for å fylle spylevæske. Oppdaget da at jeg kunne se rett til bakken gjennom motoren. Nevnte det for en kar jeg kjenner som mente det var ikke farlig, mens en annen mente jeg burde ha en plate der. Noen som kan svare sikkert? Hvor mye vil en slik "plate" evt. koste?
  6. Har en Peugeot 207, 2009 mod, som har gått nesten 40.000. Servicetegnet lyser. Noen som vet sånn ca. pris på dette? Har garanti på bilen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår