golf_IV Skrevet November 9, 2011 Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 mange problemer ang dette så jeg har prøvd div for og få feilen fikset men gir nå opp byttet først n75 ventilen det hjalp ikke noe sjekket for lekasjer ingen sjekket wastegate da det ladet så og si 0. staget går fram og tilbake som det skal og. denne hadde da skrudd seg løs men nå festet igjen turbo er sjekket for slark og det er så minimalt som en brukt turbo har ( jeg har ikke skiftet turbo ) vi har prøvd sette staget til wastegate fast åpent og lukket stilling ikke noe forskjell maks ladetrykk er 0.2!! og det er irriterende da bilen er såkalt steg 2 oppsett. rustfritt fra cat og bak og chip, og noe mere. ikke noe kon filter heller. har sjekket feilkoder fikk da opp n11 og n75, blitt fjernet men ikke sjekket om de har dukket opp satte så på en manuel boost controll men hjalp heller ikke en døyt, lade trykket forblir på MAKS 0.2 bar.... luftmengde måler virker som den skal noen som har en ide hva det kan være? noen sier at det er tett catalysator? kan turbo være deffekt forde om det ikke er noe slark? håper inderlig noen har svar, vil ha en sprek bil igjen før snøen kommer :blunk: Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Når og hvordan ble bilen slik? Sjekket slanger til/fra N75? Lekkasje her er ikke lett å se. Bilen er ikke i nødmodus, at dette er årsaken? Ta en ny diagnose. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 blei sånn etter jeg parkerte bilen når jeg kjøpte den, satte da fra meg pga skiftet masse deler før vidre bruk. når den da blei tatt i bruk gikk den ikke som den skulle.. slangene er byttet monterte jo boost controll og så da var n75 utkoblet skal se om jeg få tatt en ny diagnose i dag Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Høres ut for meg som at du har koplet noe feil. N75 koplet riktig vei? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 prøvd den alle veier, prøvd låse wastegate i alle mulig posisjoner for og tvangskjøre opp trykk men skjer ikke noe, er vel slik at på n75 så skal den lange nippelen inn i innsugs slangen etter hva jeg har forstått, men sto noe om at noen skal stå andre veier så har prøvd det og, ingen reasksjon i det hele tatt gitt. skal se om jeg får tatt en diagnose etterpå, må bare vente til han er hjemme han som har utstyret Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 På turboen går det en liten slange fra sneglehuset og inn på acumulatoren, slangen er 12 cm lang, og n75 ventilen står montert på den. Sett fast ei tang eller no slikt på den så den blir helt tett, da skal du lade fullt trykk uansett! 1,5 bar, så får du fuel cut ;) Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 da har jeg lest feilkoder, var ikke noe spennende der en de vi laget selv under prøving og feiling, alt er prøvd ang få opp turbo trykk som kan gjøres med n75 og manuell boost controll. nå er jeg rådløs selv og ingen har svar til meg, var ingen ting som var unormalt når vi så på div med rosstech.. har noen trua på tett catalysator eller ville dette kommet opp som feil? eller om det er noe som er deffekt med turbo som skulle gjort at den ikke lader mere? som sagt ikke noe slark i den.. man hører turboen men ikke noe skjer. tenkte prøve med kjøpe ny downpipe i rustfritt og sjekket da. men med min flaks er vel ikke dette som er problemet heller. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2011 Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 (endret) Tett kat kan gi problemer ja, men har ikke tro på at det er årsaken. Husk alt fungerte før du begynte å skifte deler ;) Endret November 12, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 nå skal jeg ikke si med 100% sikkerhet at det var fult ladetrykk, da jeg ikke hadde måler i bilen men at den gikk en del bedre!. har heller ikke rørt noe i motor rom når jeg skiftet de delene.. hmm det er vel k03 som står i den orginalt? fått tak i cat erstatningsrør og turbo... om det har noe hensikt og bytte dette er jeg selv usikker på men andre mener det er det som er deffekt Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 nå ser jeg det er mange som har hatt samme feil med kun 0.2 i ladetrykk på max. noen så "fikser" problemet seg selv på. andre sliter med at det kommer og går, mitt tilfelle det er for og bli. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet November 11, 2011 Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 min gikk som en bøttemøk når cat hva tett,ikke noe ladetrykk Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet November 12, 2011 Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 kan være tett cat som nevnt,eller at du rett og slett mangler selve wastegate ventilen inni selve turboen.løsne downpipen så finner du ut av det:).Er catten så tett, så tror eg du ville merket stor forskjell på lyden av eksosen og.virker det som om at motoren dauer av oppover turtallet eller?.Eller går den lett uten nevneverdig motstand med lite trykk? Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 hmm det at spjeldet på wastegate har detti av virka logisk, er vel bare hive seg i arbeid da. noen ganger så er den dau som juling på topp, andre ganger går den litt bedre. skal sjekke begge deler. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Einarsen Skrevet November 14, 2011 Rapporter Share Skrevet November 14, 2011 Du kan også sjekke kabel inn til N75 ventil,hender ledningen er brutt der,kan være helt inne i kontakten og vanskelig å se,var det som var feil på min da jeg hadde samme problem,verdt å sjekke vertfall :) Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet November 14, 2011 Rapporter Share Skrevet November 14, 2011 Jeg ville byttet alle vacuum slanger. Alt fra den i ECU'en til de rundt om i motorrommet. Dette koster hverken mye tid eller penger, så er verdt å få det gjort. Du har sjekket at selve WG'en åpner og lukker, ja ? eller bare på staget? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.