Gå til innhold

Prosjekt golf 2 1.6 automat 1992

Ranger emnet


Danielsm

Anbefalte innlegg

som dere vet hadde jeg et prosjekt på en 84 golf 2 som jeg fikset opp og solgte til fordel for siste utgave av golf 2.

 

så da ble det en golf 2 1.6 liters bensiner med automatgir 1992 modell 4 dører med bare 123000 på telleren :D helt original bil

 

litt småtteri som må gjøres med bilen.

 

var på eukontroll for 2 uker siden. var overasket over så lite feil siden det er 2 år siden den var sist. måtte bytte et bakhjulslager. bytta dette og fikk den eugodkjent

 

dette skal gjøres:

 

- vakumpumpe for sentrallås er gåen(brukt fra tyskland er bestilt)

-lekker vann( gåen toppakning)

- legge opp kabler for suben jeg har stående

- bilen er rød og selvfølgelig er den blitt matt i lakken. så til sommeren tenkte jeg å lakke den opp. heldig vis er helt rustfri så da er det egentli bare å matte den og få den grunna og lakka. sparer jo mye tid siden det ikke er rust på den.

 

i helga som var fikk jeg et infall om at siden jeg må bytte toppakning så kan jeg liksågodt ta ut hele motoren og overhale den. så da tok jeg ut motoren i helga og tadd av toppen. mangler litt småting for å få overhalt hele motoren. gidder ikke begynne før jeg har alt.

 

i tilleg ribba jeg hele bilen innvendig. skal legge opp kabler skjult og på et ordentlig vis.

 

så til helga blir det å legge opp kabler og montere alt inni bilen igjenn til jeg får resten av delen til motoren.

 

skal komme med biler etterhvert.

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei!

Har også en 1991 Golf 2 (1.8 Automat), med 138 000 på teller'n :D

Helt original, bortsett fra at det er satt inn Recaro 16V seter og at den har 90' fangere ;)

 

Har nesten akkurat samme planer som deg, må skifte en dårlig toppakning og legge opp kabler til sub :)

Må også skifte dørhåndtak da jeg på et eller annet vis klarte å knekke det fordi man må trykke det hardt innover for å få opp døra i det hele tatt :D

Har også problemer med sentallåsen, men dette har nok med det dårlige dørhåndtaket på fører-sida.

 

Det virker som et vanlig problem, dette med dørhåndtaket?

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. vet ikke om jeg skal gratulere deg eller ikke hehe. men det med dårlig dørhåndtak kan jeg ikke si at er et vanlig problem. dette er min tredje golf 2 og har ALDRI hadd problemer med dørhåndtakene så tviler på at det er noe vanlig. er nokk hvordan folk behandler håndtakene det står i.

 

og du har bytta til 90 fangere? på min er 90 fangere originalt.

toppakning er jo lett å bytte. bytt regreima samtidig siden du må ha av toppen. koster jo 100 kr for reima.

 

og jeg har fiksa sentrallåsen på min. ledningene var knekt mellom førerdør og karroseri, gjennom gummimansjetten, pga X antall ganger opp og igjenn med døren. men jeg laget nye ledninger og la dem inni en ekstra hardplaststrømpe slik at det ikke skal skje igjen ;)

 

er det 2 eller 4dr? min er 4

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 90 fangerne er originale, men vet ikke, kjøpte bilen her i sommer :)

Nei du forstår det at broren min hadde en golf han og, med akkurat samme problem med dørhåndtaket.

Regreima er nettop byttet tror jeg, så den trengs ikke byttes :)

Paknings-sett til hele toppen fikk jeg på Biltema til utrolige 300 kr :D

 

Tror ikke det er noe galt med sentrallåsen, er nok heller det at førerhåndtaket er så ødelagt.. knekt håndtak og låsen fungerer ikke.

Den er 2 dørs :)

 

Legg ut noen bilder da vel? :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bilder. mørkt og trasig her oppe i nord og har ikke fått vaska den siden det er minusgrader.

 

kan si det slik at den trenger et strøk lakk pga matt i lakken siden den er rød :P rustfri og fri for bungler. trenger man vite mere? naah

 

biltema? å herregud. siste plassen jeg ville handlet deler. jeg bestiller deler fra tyskland. har spart mye penger på det

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår