Gå til innhold

Vem sprøyta vindusvisker på han!??!

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Der det er gang og sykkelsti eller sykkelfelt er jeg hjertens enig i at syklister skal være, men når dette mangler kan man godt ha respekt for de som er på sykkel.

 

 

og da kan syklistene holde sei til fortau og ikke midt i veien så er alle fornøyde

 

:)

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk som blir provosert og stressa av syklister ute i veien 1-2 ganger i uka burde virkelig la bilen stå.

Jeg skjønner ikke at dette er et "problem"....

 

se for deg at du skal til jobb kjører på ein ganske trafikert vei og så er de 3 jævla syklister som sykler på siden av hverandre og, du ikke kommer av flekken , hva føler du da ?

 

kan ikke si eg blir stressa blir berre veldi veldi forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal opptre hensynsfult, aktpågivende og varsomt,"

Dette gjelder ikke BARE DEM SOM KJØRER BIL!. skal dem sykkle midt i vegen, så skal dem følge reglene og!. f.eks som traktorer,mopeder osv. dem kjører til sides og slipper trafikken forbi. men sykkelistene sykler 2-3 i bredden og forteller hverandre livshistorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til nå aldri sett noen SYKLE(*) midt i veien noen gang, men de ligger ofte en eller to i bredden. Om du har det så travelt at du ikke kan vente i de 30 sekundene det tar å komme forbi en syklist er du UTROLIG dårlig til og planlegge og kan heller fokusere på å bruke 1 minutt mindre om morgenen enn å prøve å drepe syklister med bilen din, fordi du er seint ute til jobben.

 

Og ut i fra det jeg mener, bør alle veier som er sterkt trafikkerte ha en bredere vegskulder som syklister og lignede kan bruke når det er mye trafikk på veien.

Grunnen til at mange syklister velger og ligge litt ute i veibanen er pga av all sanden og dritten som ligger der. Den ødelegger dekkene og dette er ikke billig i det lange løp. Om du er hyggelig mot en syklist, er syklisten hyggelig tilbake. Gjennsidig respekt er ett nøkkelord her og det det var diskutert er om vedkommende som sprutet (latterlig å komme på og kalle det det) "vindusvisker" på syklisten handlet aktpågivende og varsomt.

 

For å bruke en litt mer trøndersk stofe: Æ synes hanj der va en forbannja tulljballj som skulla ha fått ei skikkele bot!

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til nå aldri sett noen SYKLE(*) midt i veien noen gang, men de ligger ofte en eller to i bredden. Om du har det så travelt at du ikke kan vente i de 30 sekundene det tar å komme forbi en syklist er du UTROLIG dårlig til og planlegge og kan heller fokusere på å bruke 1 minutt mindre om morgenen enn å prøve å drepe syklister med bilen din, fordi du er seint ute til jobben.

 

Og ut i fra det jeg mener, bør alle veier som er sterkt trafikkerte ha en bredere vegskulder som syklister og lignede kan bruke når det er mye trafikk på veien.

Grunnen til at mange syklister velger og ligge litt ute i veibanen er pga av all sanden og dritten som ligger der. Den ødelegger dekkene og dette er ikke billig i det lange løp. Om du er hyggelig mot en syklist, er syklisten hyggelig tilbake. Gjennsidig respekt er ett nøkkelord her og det det var diskutert er om vedkommende som sprutet (latterlig å komme på og kalle det det) "vindusvisker" på syklisten handlet aktpågivende og varsomt.

 

For å bruke en litt mer trøndersk stofe: Æ synes hanj der va en forbannja tulljballj som skulla ha fått ei skikkele bot!

 

veien er berre ekstremt trafikert i 5-7 tida da folk begynner på jobb de er et fortau på motsatt side av veien de bruker dei ikke , personligt så forstår eg ikke bruken av spylerveska da de er mye mer effektivt å ta dem med døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dust.... regner med at han som de fleste andre fullfart syklister irriterte bilføreren...

 

Jeg er av den formening om at om syklisten ligger langs den hvite stripa og holder grei fart, så er det greitt når det ikke er sykkelsti... men her jeg bor møter jeg på idioter med svært jevne mellomrom som sykler midt i kjørefeltet. og ikke legger seg inn ved noen omstendigheter for å slippe fram trafikk.

 

Det er sykt irriterende. og sånne som dem mener jeg nesten at fortjener å bli srøytet vindusvisker på *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i sommer holdt jeg på og dose ned en jeng med sykkelister som kom kjørende rett gjennom en rundkjøring. de kom fra venstre, rett forbi der jeg sto, og opp en liten sti som var i samsvar med gangstien 10M lengre bak meg. alle i signalgule kondomdresser og i motlys.....de var 9-12 stykker

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår