Gå til innhold

tåkelys aan s4 c4 sedan

Ranger emnet


bentarne82

Anbefalte innlegg

halloen.

 

tåkelyset mitt funker ikke på venstre side foran.

på den strømkontakten som går til tåkelyset så er det to ledninger.. ene er vel med strøm og den andre?? jord? hvis jeg måler på høyre side på samme kontakten så får jeg nesten tolv volt med tenning på.. og 0.03 på den andre ledningen.

gjør jeg det samme på venstre side så får jeg nesten tolv volt og null på den andre.

 

er det da (jord) ledningen som kan være kaputt? synes det blei litt vanskelig å prøve å følge ledningen videre da den gjemmer seg ganske godt...

 

eller kan det være et rele eller sikring? hvor sitter disse evt?

 

nå har og lysene inne i kupeen på tåkelys brytenrne gått. så får jeg ikke strøm noen plass.... sikring? rele?

 

trenger sårt hjelp...hehe...

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ledninger til pæren, +12V og jord (minus).

Skal du måle så må pæren stå i og lyset må være på. Da kan du måle med den ene målepinnen mot jord (karosseri/motor) og den andre pinnen på begge ledningene til pæren, en om gangen såklart. Du skal da normalt måle ca +12V på den ene ledningen og 0V på den andre. Måler du 0v på begge så mangler pluss, måler du +12V på begge så mangler minus.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke målt med pæren i enda:) har kun målt på ledningene og kontakten.. men som sagt så tror jeg noe har røket da jeg har målt for lysene i knappene i dashbordet til tåkelysa har gått og.. så nå får jeg ikke strøm i det hele tatt...

 

er ettermontert xenon pærer.. har prøvd 3 sett nå... lyset funket ikke da jeg kjøpte bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må måle med pære i, er kun da man får målinger til å stole på.

Montert xenon med elektronisk eller std ballast? Sikringene er hele og har ikke blitt byttet ut med andre som er en 'anelse' (mye) større slik at ledningsnett/brytere er ødelagt? Normalt skal xenon ha egen plussledning fra batteriet, ikke koples på originale ledninger. Lysbryterhendel kan være ødelagt, dim-bryteren, et relé mm.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/280626-audi-100-fjernlys-fungerer-ikke.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan faktisk være irr på sirkringen, slik at en får dårlig kontakt. Xenon er av erfaring følsom for spenningstap, og det kan være nok til at den ikke tenner. Mine gamle xenonballaster klarte ikke å tenne pæra før jeg startet opp.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår