Gå til innhold

Mondeo Mk3, ECU til parkeringsvarmeren def.


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen til diagnose og har funnet ut at det er ECU til parkeringsvarmeren som er deffekt.

Denne koster over 9,000 ny så det er uaktuelt, har lett på ebay, googlet og ringt mange bilopphøggere, men ingen har en slik inne.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik, eller kan skaffe det til meg for minder enn 9,000.

Hadde blit veldig takknemlig for hjelp :)

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2005 er mk3, og den blinker kun ved dobbeltlås, dvs at også innvendige håndtak er frikoblet fra låsen. For å dobbeltlåse trykker man to ggr. Altså helt normalt.

Hvis det er en opprinnelig norsk bil har den originalt en Eberspacher kjørevarmer som starter av seg selv når tempen er lav nok. Denne kan bygges ut til parkeringsvarmer, og skal vel da normalt strte så fort du slår den på

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bruksandvisning på Eberspacher sine sider, men jeg får ikke kontakt med bilen.

Noen forslag?

Skal kjøpe noen nye batterier og prøve men det indikerer at det er halvfult så jeg tror ikke det er det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av grillen. Nede på høyre(bilens) side sitter utetempføleren i en klemme. Ta av kontakta og kortslutt kontaktene. Start bilen og la den gå noen minutter. Da skal varmeren starte. Du vil høre en svak tikkelyd og se litt røyk under førerdøra. Skjer det ikke noe, er en diagnosetest neste punkt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå fått tatt diagnose (ikke hos Ford, da de skulle ha 1000,- for jobben) men ingen feilkode dukket opp.

Har jumpet tempføleren og hatt batteriet koblet fra i godt og væl en halv time, dette også uten nytte.

 

Noen som har noen tips om andre småting jeg kan prøve før jeg evt. overhaler eller sløser en høvding hos Stamsaas?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til nå konstantert ledningsbrudd i + kabelen rett ved varmeren, det ble fikset i forhåpning om at det var den store synderen.

Varmeren fungerte i en dag for så og bli likedan igjen, men nå vet jeg at Varmeren har strøm.

Noen som har noen tips?

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har hatt bilen til diagnose og har funnet ut at det er ECU til parkeringsvarmeren som er deffekt.

Denne koster over 9,000 ny så det er uaktuelt, har lett på ebay, googlet og ringt mange bilopphøggere, men ingen har en slik inne.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik, eller kan skaffe det til meg for minder enn 9,000.

Hadde blit veldig takknemlig for hjelp :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår