Gå til innhold

Noen med erfaring med LIB sin nye sub serie?

Ranger emnet


Boltn!

Anbefalte innlegg

18" , 1500 W rms og slaglengde på 3cm burde jo flytte en god del luft for å si det sånn :)

 

Snakker du av egen erfaring eller?

 

Hvis det er en slik du snakker om, så ja... http://lydibilen.no/subwoofer-18/lib-1881-d2

Som sagt så funker den fint til den prisen, og det er ikke så mye annet å velge i til den prisen så.... Den er verdt pengene. Har testet den ja, og jeg har aldri vært noen fan av LIB, men denne overrasket faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den jeg tenkte på, bortsett fra at jag skal ha den som er 2x2 ohm. ifølge spesifikasjonene så blei de 1,5 ohm paralell så slepper jeg tyne forsterkeren sånn å alikavell levere nokk effekt. Hvilken forsterker og effekt kjørte du på din?

Skal selv si at jeg ikke har vert noe fan av lib, men er jo pga god pris at den vurderes. Har du noen filmer av den i aksjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet energimontør og elektrikker så jobber med slikt dagelig. Men om du ser på spesifikasjonene på de elementene så står det noe helt annet. Der står det at 1+1 ohms blir 1,5 i serie, og at 2+2 ohm blir 0,9 i paralell. Det virker ikke rett. Hadde tenkt å kjøpe 2+2 ohm siden forsterkeren jeg har er stabil i 1 ohm og yter 2200w rms, men 0.9 ohm kan bli veldig lavt om de spesifikasjonene stemmer, og vil ikke brenne forsterkeren. Jeg skal sende de mail å høre litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de beregner utifra DC-resistansen RE... litt kreativt. Folk må også huske at impedansen ikke er lineær over hele frekvensområdet, men varierer med frekvensen. Oppgitt impedans er den laveste på frekvensbåndet utenom RE, med en utskrift av frekvensgang/impedans til et element, er det kurant å finne ut HVILKEN frekvens impedansen er som lavest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår