Gå til innhold

Golf 1.8 CL døde

Ranger emnet


MBN92

Anbefalte innlegg

Broderns Golf 1.8 CL (min ex-bil) døde plutselig i morrest. Når han kjørte til jobb lyste plutselig oljelampa, han stoppet tvert, sjekket oljen, fylte en liten skvett på, venta i 10 minutter og starta opp ogjen å ingenting var galt. 10 minutter senere døde den ut igjen og nå får vi ikke start på bilen. Må nevnes at speedometeret og turtellern heller ikke virket etter at han fikk start på bilen igjen etter første stopp.

 

Hva kan problemet være? Coil? Bensinpumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorkoden forteller alt om motoren, bl.a. det som er mest interessant i dette tilfellet, hvilket bensinsystem det er på den. Dette står innstemplet på motorblokka. Står også på mekonomen sine sider om du legger inn skiltnummeret, dette er dog ikke alltid til å stole på.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAM kan stemme --> 1.8 Mono Motronic MA 1.2.1.

Motorkoden er to eller tre bokstaver, ofte med tall. Tallet etter motorkoden er nummeret på blokka, ikke så interessant.

 

Inn til coilen din er det en plugg med tre ledninger, gjerne svart, brun og den siste rød/grønn. Mål hvilken spenning du har mellom den brune og den svarte når du slår på tenningen.

Gjør det samme i pluggen til fordeleren, mål spenningen mellom de to ytterste ledningene (ofte rød/svart og brun/hvit) når du skrur på tenningen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bilen min har holdt på lignende, men den starter heldigvis fortsatt. Har en golf 3, 1,8 CL, 1992.

For et par uker siden kjørte jeg, oljelampa begynte å lyse og rattet ble dødstungt. Jeg stoppet tvert, sjekka olja osv. Ingenting galt. Når jeg starta bilen igjen var det plutselig ingen problemer.

 

Den dør ofte på tomgang, men for ikke lenge siden døde den i ''fart'' (gasspådrag i 1. gir i kryss). Hvorfor?

Den har også ofte høyt turtall på tomgang (2-3 tusen) eller den går opp og ned. (høyt turtall, lavt turt., høyt igjen, så etterhver kan den roe seg, dø ut eller holde på sånn i flere minutter)

 

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår