Gå til innhold

FM4 A600 FWD FunCup... (OBS! NY PI)

Ranger emnet


RBrambo

Anbefalte innlegg

B500 serien i FM3 var såpass godt likt så velger å viderføre den i A600 her i Forza 4...

 

Reglene er de samme som før...

 

MÅ VÆRE:

Biler med 4 eller 5 seter. Framhjulstrekk og frontmotor.

Ikke lov å bytte motor, men fri trimming.

Skal ha fullt bur, slicks, vektreduksjon, race drivverk, gir, bremser og understell.

 

KAN HA:

FORZAVINGE KUN BAK, ellers fritt fram med tunerstyling/fabrikkstyling...

 

 

Er det noen biler som viser seg å være svært overlegne forbeholder jeg meg retten til fjerne disse fra serien...

 

Racing regler

 

Det er fullt lovlig å forsvare posisjonen sin, men kan da bytte spor KUN EN gang på en rettstrekkning, heller ikke lov til å bytte til en unaturlig linje midit svingen hvis du har en enten på utsiden eller innsiden, men den som kommer bakfra må da være godt opp på siden...

 

Ikke lov å bytte spor for så å bytte tilbake igjen, med mindre den bak er så langt bak at vedkommende ikke kan sette inn et angrep under nedbremsing. Vingling fra side til side er ikke lov.

 

Det er ikke lov å bare dytte unna en bil for å komme seg fram selv, gjelder i særdeleshet påkjørsler bakfra. Hvis den foran forsvarer seg og blokkerer sporet ditt er det fortsatt den som bakfra sitt ansvar å unngå at det blir en kollisjon, så lenge bilen foran holder sporet sitt.

 

Heller ikke lov å bare legge seg på siden av en bil og presse ut denne, enten det er på ei rettstrekke eller i en sving, forutsatt at bilene da ligger side om side.

 

Det er alltid bilen som kommer bakfra sitt ansvar å foreta en trygg forbikjøring. At det er litt platekontakt er ikke til å unngå, men kollisjoner som kan unngås vil bli slått ned på.

 

Forbikjøringer bør unngås dersom det har skjedd noe på banen og det står en eller flere biler midt i banen, da er det bedre å legge seg bak igjen og bare kjøre forbi og heller prøve senere...

 

Dette er helt basic racingregler og bør være greie å forholde seg til...

 

Brudd på disse reglene vil i første omgang medføre en muntlig advarsel, gjentatte regelbrudd er en god søknad om kick...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denna cupen er meget bra. Vi var 5-6 som kjørte ikveld, og bilene var mer enn raske nok. Og ganske like når det gjelder performance.

Det er PI-550 på grunn av litt annen PI verdier i FM4. Med alt race tunet så var mange biler allerede oppe i B500 eller over.

 

Noen gikk over A550 med alt race uten trim og. Testa Focus RS og kom op i A563 med org dekk bredde.

Vi håper det kan bli en full loby engang med 16 spillere, det blir rått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig morro det her! Ser fram til 16 stk i startfeltet her! :D

 

Litt bilder fra testkjøringa i dag, da det ble litt morsom drifting på Silverstone som følge av overivrige sjåfører og litt justeringsfeil :p

 

GetPhoto.ashx?id=1442330&full=true

GetPhoto.ashx?id=1442392&full=true

 

Bilde av bilen jeg kommer til å kjøre, med et design jeg likte. Har Forzavingen her, men får se etter at Tifosi har bestemt seg om den blir på eller forsvinner.

GetPhoto.ashx?id=1431772&full=true

- 89" Volvo 745GLT, B234F

 

- Forza 3 & 4 -> GT: HvedingN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilene fikk mer racinglook med Forzavingen, men har fremdeles ikke bestemt meg. Vil teste litt først, så bygg biler uten så lenge. Jeg gir beskjed om endelig avgjørelse...

 

Kul design på Volvoen for det :)

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange av bilene blir vingen plassert som på Volvoen over her, og det kledde fler av bilene å ha, når de i tillegg har en racing dekor, for racing dekor er et must. Når bilen ser ut som en helt vanlig gatebil uten dekor, så har ikke vingen noe på bilen å gjøre. På Golf GTI Mk VI derimot blir vingen plassert midt oppå taket, så mindre pent på den...

 

Da er det bare å kjøre på med Forzavinge bak, bilen ble mye mer lettkjørt da. Noe som igjen bør føre til tettere figher og dermed mer morro... Slow cars teach you how to drive fast :)

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke med en prius eller en volt vel.

 

BRambo: hvordan slår vingen ut på fart og aks iforhold til uten vingen. Litt er det vel. Burde få en mer kontrolert nedbremsing og inngang i svinger med handlevogn grepet. Passer meget godt på puntoen min å. Kanskje den slutter å tippe så jævli. Får finne ett dekor. Eller så blir det kamelonlakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mer stabil ja, har fortsatt litt firehjulsskrens til tider, men det er min egen feil... Ettersom du kan kompensere med mer effekt så har det ikke noe spesielt å si på topphastigheten. Hastigheten gjennom svingene er bedre for min del i hvertfall, med tanke på rundetider så er det mer eller mindre det samme. Men regner med at rundetidene kommer til å rase da vi får kjørt litt... Kjørte for eks. 2.15 på Nürburgring GP.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår