Gå til innhold

FM4 A600 FWD FunCup... (OBS! NY PI)

Ranger emnet


RBrambo

Anbefalte innlegg

Hadde vært tøfft med kvalik. Om vi blir mange nok. 2 runder, og clean lap går fremfor dirty?? Hvordan skulle den vært. Alle kjører på samme tid med ett lite mellomrom. Eller 1 og 1 2 runder?? Hva med att alle må ha en valgfri pitstop? Eller blir det for mye?

Får sette sammen riggen min å øve jeg nå da med baggisn min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan godt ta det over 3 runder, der vi starter med 20 sek mellomrom og det er da runde 2 og 3 som teller, og runden må da være clean...

Har en bane i tankene men det får bli en overraskelse...

 

Men enig i at vi må være hvertfall 5 - 6 stykker før det er aktuelt...

Får vel ta noen runder med paellaen i kveld jeg også...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden racet kommer til å ta litt tid så begynner vi med kvalifiseringen klokka 19.00 med mindre vi blir veldig få. I såfall går vi rett på racet, som blir surprise surprise...

 

Kvalifisering: 3 Runder på en bane jeg velger ut...

Race: Nürburgring GP - 25 Runder...

 

Kan ta noen litt kortere race etter hovedløpet...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må i såfall se litt på det, hvor mye det går ut over kjørbarheten på bilene. Og om det nesten er et must med justerbar aerodynamikk da, for det vil jeg ikke ha. Grunnen til at jeg tillot forzavinge bak i A550, var fordi bilene fikk mer racing look, samtidig som det bedret stabiliteten betraktelig. Uten vingen var ikke bilene direkte lettkjørte...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare tre stykker i kveld, men ble likevel et jevnt og tett race. Kjørte med simulation skademodell og innlagt obligatorisk pitstop.

Gikk vel unna på en snau time, men det føltes ikke slik. Håper dette er noe som kan gjentas og at vi blir fler neste gang. Kommer ikke til å bli lange løp hver gang, men ett og annet løp innimellom...

 

Hvis det passer i morgen kan vi godt ta å trimme bilene opp i A600 og teste litt. Har bare prøvd så vidt med Seaten, men ble ikke så veldig mye klokere. Var rimelig trøtt og lei da jeg prøvde. Er noen fler biler som vil bli tilgjengelige da også...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet noen få biler i A600 i kveld. Bygd etter samme regler som før, bare mer trimming. Ikke noe problem å kjøre disse uten forzakit eller annen ikkejusterbar styling foran. Noe mer understyrt, men ikke så mye at det er noe problem. Så for min del er det OK å øke PI fra 550 til 600, med mindre noen har store innvendinger mot det.

Litt variabelt med rundetidene fra bane til bane, men alt fra 1,5 - 4 sek raskere per runde, enn på A550.

 

Ikke testet på nordsløyfa enda....

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Tifosi starter kanskje å kjører litt igjenn seinere ikveld. Blitt litt mere action om flere vart med. A600 bilene gir deg litt mer å holde styr på, men ikke noe store problem. Vi sjekket litt vekt på biler å lurer på om grensa skal ligge på 1000kg. Under det tenker vi kanskje å justere på PI litt. PI590 kanskje.

 

Kjørte renault twingo opp i 988,5kg ca. Da får jeg den ikke tyngere etter regler. Det kjennest på den. Da går den ganske likt.

Hadde den blitt trimmet\tunet på vanlig måte hadde den kanskje blitt endel overlegen. Derfor vi tenker på PI reduksjon..

 

Derfor må vi få med litt mere folk til å teste under race forhold. Kommet en del extra biler som kan brukest siden det er A600 og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremselinje gir for stor fordel. Men ABS og til nød automatgir kan jeg gå med på. Noe av poenget er nettopp det å kunne banen. Ikke ha ei linje som forteller deg hvor svingen er og når du skal bremse. Men hvis det fører til at det blir med flere, men dersom disse bare skaper en haug med kollisjoner og ellers kjører på folk med vilje så er det rett ut. Kjører heller med 5 som kan å kjøre enn 15 som ikke kan å kjøre.

 

Automatgir har ikke vært tillatt til nå, men kan tillate det i en periode for å se, likevel ser jeg helst at alle kjører med manuell giring.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår