Gå til innhold

FM4 A600 FWD FunCup... (OBS! NY PI)

Ranger emnet


RBrambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første post er da oppdatert med:

 

Racing regler

 

Det er fullt lovlig å forsvare posisjonen sin, men kan da bytte spor KUN EN gang på en rettstrekkning, heller ikke lov til å bytte til en unaturlig linje midit svingen hvis du har en enten på utsiden eller innsiden, men den som kommer bakfra må da være godt opp på siden...

 

Ikke lov å bytte spor for så å bytte tilbake igjen, med mindre den bak er så langt bak at vedkommende ikke kan sette inn et angrep under nedbremsing. Vingling fra side til side er ikke lov.

 

Det er ikke lov å bare dytte unna en bil for å komme seg fram selv, gjelder i særdeleshet påkjørsler bakfra. Hvis den foran forsvarer seg og blokkerer sporet ditt er det fortsatt den som bakfra sitt ansvar å unngå at det blir en kollisjon, så lenge bilen foran holder sporet sitt.

 

Heller ikke lov å bare legge seg på siden av en bil og presse ut denne, enten det er på ei rettstrekke eller i en sving, forutsatt at bilene da ligger side om side.

 

Det er alltid bilen som kommer bakfra sitt ansvar å foreta en trygg forbikjøring. At det er litt platekontakt er ikke til å unngå, men kollisjoner som kan unngås vil bli slått ned på.

 

Forbikjøringer bør unngås dersom det har skjedd noe på banen og det står en eller flere biler midt i banen, da er det bedre å legge seg bak igjen og bare kjøre forbi og heller prøve senere...

 

Dette er helt basic racingregler og bør være greie å forholde seg til...

 

Brudd på disse reglene vil i første omgang medføre en muntlig advarsel, gjentatte regelbrudd er en god søknad om kick...

 

Liten tilleggsopplysning, skulle uhellet være ute og du torpederer eller på andre måter kjører på noen såpass at de kjører av banen, stopp opp og slipp vedkommende forbi igjen... Selvsagt innenfor rimelighetens grenser...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta faller egentlig ganske naturlig, selvom jeg selv veit jeg sleit mye med nedbremsing og "ufrivillig torpedering" i FM3.

Vi blir aldri kvitt platekontakta, men det er jo en del av morroa og!

 

Finnes mange gråsoner på problemet her, som på Ringen i går når Daniel passerte meg, fikk en liten sleng og gjorde så jeg tok fishtale på han.

 

 

Til dere som har problemer med bremsepunkter og lignende, (som jeg selv hadde problemer med):

 

- Juster ned bremsetrykket til 95-90% så skal det mye mye mer til for å låse dekka under hard nedbremsing

- Brems TIDLIG, så finner du etterhvert ut at du kan gå ennå nærmere svingen før du bremser på neste runde

- Bruk bremselysa til han forran deg om du ligger 20-30m bak (IKKE NÆRMERE!), når han bremser, bremser du. (OBS! Ved knuste baklykter så har man ikke bremselys, så bruk hue i tillegg!)

 

Jeg er gjerne med på å kjøre FWD 550 når som helst, for det er noe så usansynlig morro! :D

 

Veit ikke hva Rune syns, men om noen føler de sliter med å henge etter kunne det vært en mulighet å gitt disp til å kjøre A555?

 

Noen med i kveld forresten? :p

Endret av Ezpen

- 89" Volvo 745GLT, B234F

 

- Forza 3 & 4 -> GT: HvedingN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, at det blir kontakt som følge av en ufrivillig sladd er slik som skjer. Men det jeg vil til livs, er det jeg anser som stygg kjøring. Som å dytte andre av banen for å komme fram selv for eks.

 

Går an å se på det...

Gode råd Espen kommer med her...

 

Skal spille bowlingkamp i kveld, men er muligens med fra etter klokka 20 en gang...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er enig her....er forskjell på torpedering å et uheldi knuff med små konsekvenser..

 

og når det kommer til stopp vist du dytter av nån kommer helt an på.

ligger man 4-5 stk og kniver veldi å man får kontakt så en fyker av å man enda har en del runder igjen..så stopper jeg ikke opp..med kniving i tet tar det ikke så mange runder før den person tar igjen feltet.ivertfall ikke en såpass stabil sjåfør som rune..mein det va deg eg klinka borti på hokkenheim??? (husk ikke helt) men eg stoppa ivertfall ikke å du va vel bra rett bak meg elns ved målgang..ta den siste linja me ei klypa salt..hussk ikke detaljan så godt :P

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye av dette her sier jo seg sjøl. Ting skjer fort i en slik serie, og får du en sladd så er det fort gjort å dult borti en annen. Synes det burde være litt action selv om det skal være fair racing. Poenget er jo ikke å vinne flest mulig løp koste hva det koste vil, men å gjøre det på en fair måte. Det er bedre å komme på tredjeplass med rettferdig kjøring uten å hindre andre for mye, enn å komme på førsteplass med bare torpederinger og herjing.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi låg på 1.59-2.00 idag. Brukte 2013 focus st så vi greier sikkert litt raskere en detta. Kan teste litt på Road atlanta. 1.34-1.36'ish

Beste tia mi er 1.33.5-1.33.6 med mazdan. Har 1.33.8 på ett reply trur jeg og det er clean lap.

 

Men test på mange baner for grepet på asfalt varierer stort.

 

Må takke for en rå kveld hoccy, tifosi, jdm john, pininfarina81... Var vel noe av det beste å mest cleene vi har kjørt.

8 runder på ringen gp og vi var alle enige det skulle vært 8 til. Låg vel innen 100 meter i mesteparten av løpet.

 

 

Og ett lite bilde fra cuppen, Litt anna cameravinkel for en gangs skyld :thumb

 

550Funcup1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår