TurboAlven Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 har en burgunder rød golf 3 som jeg skulle flekke litt lakk skader på. fant lakk koden i bagasjerommet, LC3T. gikk på bilekstra og kjøpte en sprayboks etter den nevte koden, og gikk hjem å prøvde, men fargen var ikke i nærheten! lakken jeg kjøpte var myye lysere å mer rød, mens bilen mest så mer lilla ut.. tenkte det var noe feil med boksen, så gikk på en annen butikk og kjøpte lakk etter samme kode men av annet merke, men den var just like gal som den forgje. har søkt rundt på nettet, og i 1994 da bilen min ble produsert var det kun en burgunder rød lakk kode som ble brukt. http://doppel-wobber.de/wbb2/Information_41_VW-Golf-Lacke.html bilen har orginal lakk.. men hvorfor er det så mye farge forskjell? skal legge ut bilde etterhvert.. Siter ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 IKKE kjøp lakk på Bilxtra !!!!! Gjorde samme tabben selv. Bare det at den lakken jeg fikk var MYE mørkere enn den originale :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Det er fordi der er flere nyanser til den fargen, noen lakkmerker har kansje bare 1 nyanse, mens andre lakkmerker igjen kan ha mange nyanser på samme fargen, så få sjekket hvilken nyanse som er på din bil, og kjøp etter det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddes Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Kjøpte lakkstift på bavaria til min bmw.. Har sølvfarget bil, og jeg synes lakken var altfor grønn.. Fikk beskjed om at jeg bare ikke hadde rista godt nok, og det stemte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboAlven Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 okei, takk :) da skal jeg prøve å finne ut hvilken nyanse bilen er :) boksen er ristet godt foresten :) Siter ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tim0n Skrevet Oktober 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2011 IKKE kjøp lakk på Bilxtra !!!!! Gjorde samme tabben selv. Bare det at den lakken jeg fikk var MYE mørkere enn den originale :( Hvor bør man handle lakk da? Skal kjøpe noen bokser om et par dager. Hadde tenkt å kjøpe på Bilxtra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EsHernes Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Låner bare tråden litt her jeg.. Selger bilXtra også syregrunning og LC3D Rødfarge til golf mk3 på sprayflasker? og hva er ca pris? Mvh EsHernes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kallen Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 du får alldri samme farge om du så blander lakken selv og bruker sprøyte og fult utstyr. alt avhengig av hvor nert du holder sprøyta, hvor tykt du legger på, hvordan du beveger handa... og hvor mye lakken er falma. Lakkoder har forsjellige nyanser, ettersom fargen blir påvirket av ver og vind og overnevnte grunner. kjøper du en ferdig blandet lakk, er det derfor omtrent umulig å få nøyaktig samme nyanse som den du har på bilen fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondheim Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Som noen over her skrev, det er kan være mange forskjellige nyanser på en farge. Hvis du ikke finner ut nyansen kan du ta turen til et lakkverksted og høre om du kan få noe hjelp der. I alle fall der jeg jobber har vi et skap med nyansene til de fleste merker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg