Gå til innhold

Tomgangsproblemer 1.6

Ranger emnet


peregrin

Anbefalte innlegg

89 G2 1.6 EZ/HM

Pierburg forgasser

I går når jeg startet bilen så begynte den å gå fra 2000 til 4000 omdreininger på tomgang avhengig av hvor varm motoren er. Regnet ganske kraftig dagen før og i går når problemet oppsto.

Noen som vet hva dette kan være?

Takker på forhånd for svar

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Et problem kommer sjelden alene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Byttet chocken og bilen holdt seg bedre på turtallet, men gikk av og til høyt opp igjen. Skal bytte vakumslangene og se om det hjelper (må bare finne noen først).

Men et nytt problem har dukket opp, i går så nykket bilen veldig ved gasspådrag og når jeg kom hjem så stoppet motoren i innkjørselen. Måtte holde full gass og dreie om tenninga samtidig for at den skulle tenne så jeg fikk kommet meg inn å parkert. Nå i dag får jeg ikke start, den tar ikke etter en gang. Sjekket fordeler og rotor, de så bra ut, utenom den plastplaten som sitter rett under rotoren var løs og litt skjev. Fikk ikke satt den ordentlig på plass igjen, vet ikke om det er denne som forårsaket dette eller hva det kan være.

 

Noen tips?

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få sjekket slangen til toppdekselet og bremsekraftforsterker slangen.

Skrudde av forgasseren i dag og er i gang med å bytte vakumslangene, skal også bytte vakumpumpen (den svarte saken foran på høyre side), men må kjøpe meg torx nøkler først.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet vakumpumpen og en del vakumslanger i dag. Sjekket alle pluggene og fikk gnist, men jeg får fortsatt ikke start. Plugg 1 og 3 virket tørre, 2 og 4 var våte og luktet bensin.

Hva mer kan jeg sjekke får å finne årsaken til problemet?

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du gnist på alle pluggene? hvor langt er bilen gådd? har du elektrisk fordeler eller den gamle med stift?

 

får du ikke gnist på alle pluggene kan stiften,rotor og fordelerlokk være utslitt.

 

det med tomgangen kan også være at voxventilen er sliten. måtte bytte den på en golf 2 jeg hadde og da ble det iorden med tomgangen. gamle biler med forgasser som er gådd langt blir slitt og du får dem aldri like bra som da de var ny med mindre du overhaler hele forgasseren. koster 600 kr for komplett overhalingssett fra tyskland.

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår