Gå til innhold

Bil skadet av Hest!

Ranger emnet


Lasse J

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var utenfor en liten "påspringing" av bilen i går. Det som skjedde at det var plutselig mange biler som sto i kø framfor meg, i det jeg stoppet i køen kom det masse løpske hester springende på hovedveien ifra sentrum. En av disse hestene var da "uheldig" å sprang i bilen min.. Ganske heavy smell, masse skader. LINK TIL LOKALAVISA

 

Hørte idag der jeg jobber som lærling som lastebilmekaniker i tillegg til at vi har eget karosseriverksted .. og der sier de at den jobben kommer raskt opp på rundt 30-40tusen, må bytte hele bakskjermen. Det er mer en bilen egentlig er verd. Gjelder en Carisma 99'

 

Mitt forsikringsselskap sier at dem ikke kommer til å dekke noe for skadene (Delkasko), men skal ta kontakt med mannens forsikringsselskap osv

Politiet er varslet slik at det blir opprettet en sak på forholdet

 

Når 17 hester klarer å stikke avgjøre fra gåren, skadet totalt 3 biler + masse skilt osv i sin ferd, kan ikke jeg bare godta å selv måtte stå for skadene, og få dette reparert/gjøre selv ????

 

Discus!

Endret av Lasse J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir en hest,sau,ku. osv skadet/drept av noe så naturlig som Ulv,bjørn,gaupe o.l. så får bonden dette erstatta! Men når samme bonden ikke klarer å bygge gjerdet sitt sterkt nok til å forhindre att hestene rømmer.. å tramper ned parkerte biler.. å bileieren skal bli skadelidende??? HA!! Hadde ALDRI gitt meg på denne!

Striper din to år gamle datter opp bilen til naboen,er du som forelder PLIKTIG til å erstatte skaden.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skulle bare si at det ikke er kommet noe svar fra forsikringsselskapet.. de som skulle ta kontakt med mannen-/forsikringsselskapet hans.

 

Ble jo laget en sak direkte innad politiet, og denne "dokumentasjonen" fikk forsikringsselskapet etter forespørsel for å legge fram, så får se hvordan dette går. Er en litt spesiell sak egentlig når disse hestene i tillegg gikk berzerk å knuste fullt av ting som skilt osv osv. Blir jo ikke akkurat en "ren" privat sak som skjedde etter "landevei" liksom.

 

- Lasse J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår