Gå til innhold

Små elektriske feil på min omega 2,5 v6.

Ranger emnet


JimGjertsen

Anbefalte innlegg

Jeg har temmelig lite peiling på biler, det har aldri vært en kjempestor interesse, synes bare det er gøy å kjøre bil. Men små elektriske feil irriterer meg, så håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hva som er galt. Lager en liste med feilene, så kan jeg heller svare mer når/om folk svarer meg.

 

Pixel displayet er det pixel feil på, så får ikke brukt det. Temmelig irriterende å aldri vite hva klokka er osv.

Bakgrunnsbelysningen i speedometer og knapper i hele bilen slutter å lyse etter det har vært på en stund.

Når bilen mister fart fort, ikke bare når jeg bremser hardt, begynner lyset i taket å lyse.

Kjørelysa nekter å skru seg av etter at jeg stopper bilen noen ganger.

Jeg har ikke ryggelys. Jeg har som sagt ikke peiling, men regner med at det kanskje kan ha noe med at det har blitt bytta girkasse? altså fra automat til manuelt gir.

 

I tillegg til dette lurer jeg på to ting:

Hvordan jeg kan finne ut når registerreima ble skiftet? Har kjøpt bilen nylig for en billig penge, å det var lite dokumentasjon som følgte med.

Det er en fiselyd i motoren. Noen som har bedre peiling enn meg (som det ikke skal mye til for) sier at det kan være en vakumslange som er løs eller hull i eller et eller annet. Hvis dette sier dere noe, hva er det? Å er det mye jobb å fikse?

 

Dette er alt jeg lurer på, å alle svar vil bli satt stor pris på. Det er feil jeg kan leve med, men hadde vært deilig å fått det meste fiksa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En start :)

Displayet er nok bare å bytte ut men du kan jo prøve:

http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=90618.0

http://members.home.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm

 

Kjørelys har som oftest sammenheng med kjørelys rele. Siden det har vert byttet tl manuel kasse så skal det gå en ledning til kassa, leste om den i en eller annen tråd, kan komme til bake til det.

Ellers så er det bare fram med multimetret å måle seg frem, sjekke sikringer osv :P Det meste er svart i vedlikeholds seksjonen i OOF.

Høres ut som det blir overledning eller brudd når g kreftan tar over.

Endret av fakeq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ryggelys selv. Jeg loddet om alle ledningene til koffertlukket og bak, da det var mye brud der, og da trodde jeg problemet var løst, nei det var det ikke, byttet alle pærer og skrapet bort irr, samt el spray. men neida. Noen som har peiling? Sitter bryter på kassa? finner ikke kontakten til rygglyset. eller sitter den på diffen, der var det hvertfall mange ledninger som var

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende den har forsvunnet også, men du skal ha den bryteren på kassa, og leter du lenger bak i lamdaledningene skal du finne en plugg til den bryteren på kassa. Jeg mener den bryteren er på venstre siden av kassa.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår