Rime 71 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Har -03 mod, 1,9 tdi, import. Siden i våres har jeg slitt med at instrumentet indikerer at motoren blir for varm. Kan kjøre ett par mil før noe evt. skjer, men skjer oftest på "jobbing" på 5. og 6. gir (mototvei). Har bytta tempføler til instrumentet og radiatorvifta, hjelpevannpumpa og termostat. Ingen feilkoder! Fått tips om at det kan være tannreima/vannpumpe og el. toppakning. Noen tips? Tar disse imot med takk :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Tannreima er det ikke. Hadde det vært noe galt med den så hadde du hatt en havarert motor ;) Men ja, vannpumpa er drevet av tannreima (registerreima). Noen vannpumper har skovler laget av plast. Det har forekommet at disse har knukket med det resultat at motoren går noe varm under kjøring. Hadde toppakningen gått så ville normalt motoren brukt vann, du hadde fått kjølevann i olja eller omvendt eller fått stort trykk på kjølesystemet. Går radiatorviften når motoren er 'for varm'? Hvilken temperatur viser den forresten? Kan jo være feilvisning på selve instrumentet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Sjekk at det kjem luft igjennom radiatoren, sånn at vatne blir kjølt ned før det går inn i motoren igjen. Som sagt kan måleren vise feil. OT, men til Quattro73. Toppakningen kan fortsatt være gåen utan å få dei symptoma du skriv. For me har ein gammal Volvo dumper på skulen som er dau og koker. Den har ikkje dei symptoma som du skriv. Men den har gjennomslag, kompressjonen går ned i bunnpanna og ut av veivhusventilasjonen og varmar opp olja som igjen gjer at den koker. Arbeider med overhaling av ein motor til den. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Og jeg skrev "ville normalt" ;) Det du refererer til havner for meg mer under motorhavari, ikke under litt varm motor ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri eksos Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Flere Sharaner som blir for varme, personlig satte jeg på en større intercooler :D Siter Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg