Gå til innhold

Hestekrefter i Volvo 240

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Har sitti og lest litt på den der sida hvor det står hva slags ombygging man får godkjent med 240. Så at 220 hk er maks om man har ventilerte skiver, men da jeg klikka meg inn på Youtube så jeg en kar som hadde 400 hk på en bil med skilter. Litt blurry bilde, men er temmelig sikker på at den hadde norske skilter. Kjører han ulovlig, eller hva er greia? Kanskje han har skrudd opp turbotrykket MYE etter at han fikk papirene sine eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verserer mange gode historier om hva folk har fått igjennom... likheten er at i de fleste tilfellene så er det de fem hønsa man hører om, ikke fjæra som ble godkjent...

 

I følge Volvo vil jeg nok tro 220 hk eller deromkring er max ja... men om du kan dokumentere at hjuloppheng og bremser står i stil går det an å få godkjent mer... det kommer helt an på hvordan du søker SVV og hva slags dokumenterte deler du finner.... men likevel er det mange som tar en helt standard bil, slenger nedi motor og drivlinje fra en turbobil og bruker det for det det er verdt...

 

det er for eksempel masse sierraer med coswothmotor som ikke er godkjent.... selv om det er helt mulig å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Alle 240er er typegodkjent for 200hk

Bytter man til glt eller turbo bremser, altså de ventilerte det er snakk om så gjelder godkjenning for 220hk og 280Nm.

Hilsen en med bremsepapirer på 218,9hk :)

 

Jeg har godkjenningspapirene på pdf så gi meg mailen din så kan jeg sende de til deg.

Endret av fjelling

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår