aleks104 Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Synes det rasler og piper i alt i denna motoren.. er det no galt eller pleier det å være slik? Var på Sulland Auto her om dagen men de mente det ikke var noe spes. lurer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Du kan ganske sikkert få motoren litt roligere ved å skifte registerkjedestrammeren. Dette er en svakhet på disse motorene og den strammeren som selges nå er en forbedret utgave. Jeg har skiftet denne på begge bilene jeg har hatt med slik motor med gode resultater. Du kan skifte den selv på 5 min. og den koster litt over 400,- Delenr. på strammeren er: 11311743187 Du trenger også en kobberskive, delenr. 33521128723 http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isfaults.html#timingchaintensioner Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleks104 Skrevet Mars 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 er det så enkelt som det høres ut til?? mye man må demontere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 Det er så enkelt som det høres ut. Du trenger en 19mm fastnøkkel, det er det hele. I forkant av motoren på høyre siden (passasjersiden) sitter det en plugg med 19mm sekskanthode. Denne skrur du ut og da vil kjedestrammeren følge med. Ta bort den gamle og erstatt med den nye. Pass på at du setter den riktig vei (tror ikke det går an å sette den feil). Den nye er sammentrykket slik at det er enklere å montere den. Bytt kobberskiven på pluggen og skru den inn igjen. Når du starter bilen må du holde motoren på 2500-3000 o/min noen sekunder slik at strammeren spretter ut og da er du ferdig. Har bilen aircondition kan det være vanskelig å komme til å skru, på min bil kom det et rør i veien, noe som gjorde det litt vanskelig. Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleks104 Skrevet Mars 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 det er ikke a/c. det der hørtes jo kjempe enkelt ut... takker for hjelpen så lenge.. skal prøve å få kjøpt deler og gjort det der så fort som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleks104 Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Der var det gjort!!! 1,5 min..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by aleks104 Der var det gjort!!! 1,5 min..... Hvordan gikk det med raslelydene, ble det bedre? Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleks104 Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 blei litt bedre.. rasler ikke som en træsjer når den er kald. men ved 3000-4000 rpm. (rusing) rasler det litt. Høres nesten ut som noe som vibrerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
327 Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 det kan vell vere eit motor feste som he løsna litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Sjekk også om det er noe på eksosanlegget som er løst. Det er noen deksler rundt bl.a katalysatoren som kan skramle litt om de løsner. Dette kommer ofte ved litt turtall. Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg