Gå til innhold

Endrelarsen's Opel Vectra LANGTIDSPROSJEKT!

Ranger emnet


endrelarsen

Anbefalte innlegg

Yo!

 

Fikk bilen på bukker idag, Skulle sjekke om jeg fant bensin lekkasjen, noe jeg ikke gjore..

Typisk at det ikke lekker når jeg leter etter lekkasjen, neste gang skal jeg ikke leite.. da finner jeg den nok! hihi ^^

 

Så når jeg først var under bilen så såg jeg på rust osv, Var litt rust på oppheng osv, men bare overflate! Men etter jeg har fikset motor så skal jeg av med Understell å ta alt av rust, bytte foringer osv!

 

Om det er noen som vil komme å kikke på motoren, så bare kom!

Går på alle 4 syll i bakker, men på flata går den bare på 3..

Bor på stord :hammer

 

Sjekka du dei ledda eg sa at du sku sjekke? Alt sånt såg fint ut? :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
hihihi, Tenker og begynne med Understell så fort vi har fikset motoren :)

 

Har du vært under bilen og sett på understellet? Jeg har en lignende bil som det du har. For to dager siden lå jeg under bilen å sjekket tilstanden på understellet. Til min store fortvilelse oppdaget jeg at det har kommet overflaterust på understellet. På de plassene hvor hjulopphenget ikke er i veien har jeg tatt bort rusten og hatt på noe for å forhindre at den kommer tilbake. Men til min irritasjon så jeg at det var kommet overflaterust under hjulopphenget bak, og inne i støtdempertårnene. Jeg har ikke kunnskap nok til å få skrudd av hjulopphenget. Heller ikke utstyr til det. Ser for meg at jeg må ha bilen på verksted for å få gjort denne oppgaven.

 

Der et tips i fra meg. Sjekk nøye om det har kommet rust under hjulopphenget fram og bak. Hvis det bare er overflaterust kan dette tas før rustsveising blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Han har ikke gjort noe, han er litt lei bilen etter han fant ut at hele bilen er full i rust :)

 

Det forstår jeg godt. Rust er noe ordentlig dritt å drive med. Få han til å ta noe mer bilder av bilen under og rundt om etter hvert som han ser på den. (Om han kommer til å se noe mer på den da)

 

Kan hende vi kan hjelpe han med å få igjen motet til å begynne en plass ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Det forstår jeg godt. Rust er noe ordentlig dritt å drive med. Få han til å ta noe mer bilder av bilen under og rundt om etter hvert som han ser på den. (Om han kommer til å se noe mer på den da)

 

Kan hende vi kan hjelpe han med å få igjen motet til å begynne en plass ;)

 

får jeg pryl når jeg sier jeg har kasta bilen?

Ny bil er kaaanskje innkjøpt, volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår