legacy 2,2 Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 har en 96 subaru legacy 2,0gl motor går som en kule og går pent når den er kald men når motor er driftsvarm så tikker den på tomgang ,men slutter å tikke når man øker turtalet. noen formening om hvorfor? er kansje fordi at oljen blir tynnere når den er varm,bruker forøvrig castrol 15/40 minerlask olje,når eg kjøpte bilen så tikket den mye mere en nå og da var det fullsyntetisk 5/40 olje. qmi behandlet også motor ved forrige olje skift. blir mineralsk olje tynnere når den er varm en syntetisk olje? noen som har noen råd? skal eg prøve å hive på syntetisk/delsyntetisk 10/40 olje? motoren bruker ikke olje,ryker ikke og bilen går som en kule. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Om mineralolje blir tynnere enn syntetisk når varm kommer helt an på hvilken viskositet det er på oljene. Høres ut til at du har litt lavt oljetrykk på lavt turtall, altså slitt oljepumpe som ikke klarer å holde normalt oljetrykk når oljen er varm og tyntflytende. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.