Jump to content
Bilforumet.no

legacy 2,2

Bruker
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About legacy 2,2

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/18/1987

Contact Methods

  • Bosted
    hordaland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har en 2002 Ignis 4x4 hvor styringen er veldig "hakkete" på rattet ved kjøring beint frem i ca 70-80kmt. Merkes kun ved korrigering av kursen beint frem,merkes ikke ved sving kjøring med mye ratt utslag. Veldig ubehagelig,noe problemer som går igjen på disse? Har sjekket tannstang,rattaksel kryss,endeledd,forstillings kontroll med justering av spissing etc alt det er ok. (bilen har elektrisk servo..)
  2. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    byttet kardangen til en brukt en fra en subaru justy og lyden er borte og alt er ok :)
  3. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    googlet litt på nettet og både ignis og justy g3x har samme utveksling 4.11 så da passer den.
  4. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    takker. da tenker du på den ungarske versjonen? og da er utvekslingen sansynligvis lik og mest sansynlig passer justy bakakselen da? for såg på noen bilder på nettet på en bakaksel fra en kort japansk ignis og der var bakakselen speilvendt på en måte (panhard staget var festet på motsatt side såg det ut som,..
  5. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    fikk bilder av huggern på mail og det ser ut som fester etc er likt på bakakslingen så den er nok lik. Spørs bare om utvekslingen er lik. tenkte likså godt å bare bytte hele akslingen komplett hvis den passer.
  6. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    Byttet hjullager og lyden er der enda.. så er nok bak diffen som er sliten. Har en 2006 subaru justy komplett bakaksel for hånd noen som vet om denne passer på en ignis 2003 model (ungarsk utgave)?
  7. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    tok ett flattjern og laget meg en ters skrudde flattjernet fast i navet med hjulboltene og med hull i flatt jernet og skrudde slagtersen fast der. 2 slag med tersen så var akslingen av :-)
  8. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    løsnet de 4 skruene på bremseskjoldet ,men sliter med å få av drivaksel/lager fra bakaksel. ingen bevegelse.. noen tips/triks? rå makt?
  9. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    bra! :) bestille hjullagrer da.
  10. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    tar tak i hjulet på toppen og kjenner tydelig slakk til og med uten å jekke den opp.. ser det til og med ved at avstane mellom bremsetrommel og bremse skjold forandrer seg. satser på hjullager da,litt billigere enn en kardang. virker som at du har peiling på disse bilene,har de noen andre svakheter man bør være obs på? dette er en 2003 ignis suv(nye typen) og tusen takk igjen for hjelp :)
  11. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    takker for kjappt svar ;) lyden kommer bakfra. og da er det vel bare kardang eller hjullager,men du holder en knapp på hjullager? er littegranne slak i navene/lagrene bak og det skal det vel ikke være? har presse. er vel bare av med trommel og ut med stikkakselen,hvordan er den festet?
  12. hvordan oppfører disse seg når hjullagrene bak ryker? skal det vere slakk i nav bak hvis lagrene er ok? er hjullagrene greie å bytte?
  13. legacy 2,2

    ulyd i ignis

    Fikk kjøpt en 2003 ignis 4x4 billig for en stund siden. den har 20000km på nakken og bærer preg av godt vedlikehold men har siden eg kjøpte den hatt romle/ulelyd fra bakaksel/hjullager/kardang spesielt fra ca 40kmt i timen og lyden forsvinner ved ca 80kmt (blir hvertfall svakere) lyden er der med og uten pådrgag og om man trykker inn clutchen (blir litt svakere lyd da) er og ganske lik lyd i svinger. byttet oljen på kardangen den var sort og fin uten nevneverdig spon,tenker hjullager her,men er litt rare symptomer i forhold til ka eg er vant til på andre biler. kan nevnes at det litt slakk i hjulene/navene bak? noen som har forslag til ka feilen kan være? vært borti havari på kardang på disse? hvis det er hjullager er det en kurrant jobb og bytte på disse? alle svar mottaes med takk ;)
  14. har en 96 subaru legacy 2,0gl motor går som en kule og går pent når den er kald men når motor er driftsvarm så tikker den på tomgang ,men slutter å tikke når man øker turtalet. noen formening om hvorfor? er kansje fordi at oljen blir tynnere når den er varm,bruker forøvrig castrol 15/40 minerlask olje,når eg kjøpte bilen så tikket den mye mere en nå og da var det fullsyntetisk 5/40 olje. qmi behandlet også motor ved forrige olje skift. blir mineralsk olje tynnere når den er varm en syntetisk olje? noen som har noen råd? skal eg prøve å hive på syntetisk/delsyntetisk 10/40 olje? motoren bruker ikke olje,ryker ikke og bilen går som en kule.
  15. styreenheten ligger under dashbordet på førersiden. ligger 2 styreenheter der den ene er til girkassen og den andre til motoren..
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.