Doffy_1989 Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 heisann har litt problem me startmotoren min på min omega Steinmetz motor rettere sagt V6er noen som har aning på hvor evt rele til startmotoren ligger eller sikring? startmotoren går rundt når jeg tar en ledning fra plussen til minusen men når jeg vrir om tenningen så er det ikje en dritt responst ikje en klikkelyd eller noe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 13, 2011 Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 Det første jeg ville sett på da er tenningsbryteren. Slår tenninga seg på som normalt? Har vært borti på opel at hele innmaten på tenningsbryteren løsner og dermed ingen styrestrøm til starteren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doffy_1989 Skrevet August 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 jepp tenninga slår ser på og alt me engang jer vrir om nøkkelen skjer de ikje en dritt utenom at du høre at vifta slår ser av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doffy_1989 Skrevet August 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 då har jeg skiftet startmotor men selfølgeligt ingen forsjell!!!:-@ temeligt forbanna nå ja! så nå demonterte eg den elektriske dingsen bak tenningslåsen og då ramla jo alt ut så kjøpe nye sånn og ser ka så skjer då! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Hadde jeg vært deg ville jeg sjekka tenningsbryteren før jeg kjøpte ny starter. Var som jeg tenkte at innmaten løsner ja? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doffy_1989 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 (endret) nja sagt det litt før:Phehehe:P..nejda får gå på høggeren på mandag eller noe og skaffe en ny..vet du om eg må ha en sånnen fra en Mv6 eller er de ka samme omega eg finne? eller evt andre biler også som Feks vectra b? og en ting til kos går jeg av der forbanna rattet:P? Endret August 14, 2011 av Doffy_1989 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Tenningsbryter er noe jeg ville kjøpt nytt, da kan du få en som er like slitt som den du akkurat har tatt ut. Ny tenningsbryter er 300 kr elns på opel. Har ingen anelse om hvordan du tar av rattet av omegan :P Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Det er to torxskruer bak rattet på vær side for å ta av tutern og det der, når det er vekk så er det bare en skru i midten ;P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doffy_1989 Skrevet August 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 Reine me eg er temeligt ireterte nå ja!:P..skiftet tenningsbryteren i dag men neeejda ingenting forsjell..så gikk jeg ned til sven kvia og snakka me noen der og han sa jeg måtte bare sjekke ledninger og evt alarmen så jeg gjor de og prøvte meg fram og til slutt fant jeg ut at de va någe kødd me alarmen og de va de så gjor at starteren ikje slo inn-_- så eg har brukt mangen timer på og skifte startmotor osv for null vits! det er takkå det!:Phehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg