Tally-ho Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Jeg har en Passat 1998 TDI som ikke lader. Tenkte jeg skulle plukke ut dynamoen (120A) og sjekke børstene eventuellt kjøpe en brukt. Etter det jeg har funnet ut koster jo en bytte dymano rundt 5000,-. Men kan noen fortelle meg hvordan jeg slakker og strammer reima som bl.a. driver dymanoen? Skal vistnok være et eget strammehjul som gjør dette. Mvh Lars Erik Arntsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Du skriver ikke hvilken motor du har. Har du en slik strammer som på bildet under? I såfall slakker du multireima med denne. Vipp den opp, ta bort reima og slipp den ned igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tally-ho Skrevet August 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Det er en 1.9 TDI (110HK) årsmodell 1999 (reg. i 1998) Merke: VOLKSWAGEN Modell: PASSAT (3B) (I) 4-M/Syn Diesel Typ: 1.9 TDI Registreringsår: 1997-2000 TYPEINFO Karosserikode: 3B Motorkode: AFN/AVG Motoreffekt: 81 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Ok, da har du vel en som på bildet under? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2011 Rapporter Share Skrevet August 9, 2011 Dynamo med laderegulator (4). Du trenger ikke skru ut dynamoen for å bytte denne :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tally-ho Skrevet August 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Takk så mye, det var til stor hjelp. Men nå viste det seg at det var sliteringene som var utslitt og da må jeg bytte hele dymanoen allikevel. Var en Valeo dynamo hvor dette er et vanlig problem. Bosh har ikke det. Nå har jeg problem med å få ut den ene festebolten til dymanoen. den stopper i kjølevifta. Men det skal visst gå å løsne på selve vifta uten alt for mye skruing, så jeg har ikke gitt opp med å få til dette selv ennå. Mvh Lars Erik Arntsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Vifta er enkel å løyse, kun festa i senter, men eg meinar den er lings-gjenga. Eit godt rykk med nøkkelen, so slepp den vel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Ladelampen i min passat med AFN motor har begynt å lyse idag, må jeg bytte hele laderegulatoren eller kan jeg bytte børstene? Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Laderegulator og børster er en (og samme) enhet, som på bildet over :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Ok takk for svar, vet du ca. pris på denne? :) Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Ikke sikker, men et sted mellom 3-400 vil jeg tippe. Får den nok billigere på Biltema, bare husk ikke mer enn 14.5V ladespenning. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Ok, tusen takk :) Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 :) Bare for å være sikker, det er Bosch-dynamo du har? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Har ikke peiling, hvordan finner jeg ut det? Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Se på den, står da et merke med Bosch eller... Valeo? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg