steini777 Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 Har nettopp funnet ut at jeg har kjørt minst 5000 km med for lite olje... På peilepinnen viste det 3 ganger under min-merket! Det har aldri lyst noen oljelampe mens jeg kjører, er det noe fare da? Når jeg vrir om tenninga i bilen vises det en oljetrykkmåler på venste side. Har ikke tenkt noe særlig over den, men den var en del under minimum den og. Har merket en ulyd i motoren når den starter (sånn kile-lyd), men forsvinner etter noen sekunder. Har det noe med at det har vært for lite olje?? Har nettop kjøpt bilen og er ikke sikker på om ulyden alltid har vært der. Motoren/kløtsjen hakker/skjelver litt også når jeg begynner å kjøre. Bilen er en Peugeot 406 2.1 TD gått 335000 km Ellers går bilen greit framover! :) Har tatt oljeskift og oljefilter idag og håper at det ikke har gått altfor galt!! Siter Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 De tåler litt de der..:) Går nok bra Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steini777 Skrevet August 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 Bilen var ikke 100% vater når jeg målte, så den viste en del feil. Har nok bare vært litt under min en liten periode, og ikke hele 5000 km ;) Siter Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 Du bør nok peile når bilen står heilt flatt. Og peil oljen litt oftere! ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet August 13, 2011 Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 Så lenge motoren har oljetrykk er det ingen fare. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg