Girebirger Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 Hei, jeg har montert en helt ny Weber 32/36 DGV på min Golf II 1.6 Liter, når jeg stilte inn forgasseren, så gikk den best når luft/bensin skruene var skrudd helt inn, dette tyder vel på for store dyser, bilen "skyter" opp fra forgasseren og detter ned på turtallet fordi den får for mye bensin når jeg gir full gass på tomgang, den drukner ikke, men den daler 1-2 sekund før den får opp turtallet. Er det noen som vet hvilke dyser jeg skal bytte, eller hvor mye mindre de trenger å være? Her er oppsettet slik det nå er Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 Sjekk i linken, der er dysetabell for VAG 1.6 liter med 32/36 DGV http://misab.se/bestyckn.htm Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 takktakk, hjelp meg litt, de dysene som er oppgitt i tabellen, er det de dysene jeg trenger for å få Golfen til å gå optimalt? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 10, 2011 Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Nei. For å få den til å gå optimalt må du teste bilen med bredbåndslambda og dyse deretter. Imidlertid skal dyseoppsettet i tabellen ikke være så mye feil, mulig det er full klaff ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 10, 2011 Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Tabelloppsett på Audi 80 1.8 med DGAV er: Port 1 - 140 hoveddyse, F50 emulsjonsrør, 165 luftkorreksjonsdyse og 55 lavfartsdyse. Port 2 - 135 hoveddyse, F6 emulsjonsrør, 160 luftkorreksjonsdyse og 50 lavfartsdyse. Det som fungerte best på min 1.8 med 268 Velox-kam og 32/36 DGV er: Port 1 - 130 hoveddyse, F6 emulsjonsrør, 160 luftkorreksjonsdyse og 45 lavfartsdyse. Port 2 - 150 hoveddyse, F6 emulsjonsrør, 185 luftkorreksjonsdyse og 50 lavfartsdyse. Flottørnivået skal være 41 mm med messingflottør og 35 mm med plastflottør (viktig). Husk at tomgangen skal ligge på 8-900 omdr og motoren skal være varm når du justerer på blandeskruen. Om turtallet går over dette når du justerer så skru ned tomgangen før du justerer videre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 Takker for tips, lurer på om tenningen er feil på bilen, i og med at dysene ser riktige ut. Skal sjekke den før jeg gjør noe mer! :) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2011 Rapporter Share Skrevet August 11, 2011 Av erfaring kan du ha lit mer fortenning når du kjører med større gasser. Fortenningen på ca 32-36 grader FØD v/ 3000 omdr. Det bør være nokså bra :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Prøvekjørte Golfen idag, men den gikk som et dass, hostet, harket, smalt opp fra forgasseren, ettertenning, druknet mange ganger, mye rykning i bilen ved gasspådrag osv osv! Har kjørt skralle crossbiler før, men dette var det værste! Etter dysene jeg har å bedømme, skal bilen gå ganske bra! (dyseoppsett står i det første innlegget) Men er to ting jeg mistenker: Feil tenning og falskluft. Skal se nærmere på dette i morgen ;) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Om motoren skyter tilbake via forgasser så er det pga feiltenning eller alt for mager blanding. Har du sjekket flottørnivået før du monterte den? Dette MÅ være riktig! Like viktig er bensintrykket til gasseren, skal være 0.25 Bar, helst uten pulser. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Etter litt feilsøking idag fant vi ut at det ikke gnistet på sylinder nr 4, etter å ha byttet pluggledninger og fordelerlokk, så gikk den på alle fire igjen. Sjekket tenninga med tenningslampe, og fant ut at den var riktig innstillt, ga bilen litt mere fortenning, og den ble litt hissigere. Så bilen går ganske bra nå, klarte fint å burne på fuktig asfalt. Men har ett problem igjen, etter litt lengere gasspådrag så går bilen veldig lavt på tomgang, den stopper da gjerne etter 30-60 sekund, kan dette ha noe å gjøre med flotørnivået? og hvordan måler jeg bensintrykk? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 13, 2011 Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 (endret) Bensintrykket måler du ved å montere inn et manometer på forgassersiden av bensinslangen. Om du hadde forgasser fra før så går det som regel greit, men om du hadde monopoint så er det alt for høyt bensintrykk (1 bar). I såfall må du montere inn en bensintrykkregulator, koster ikke mye. Manometeret må ha lavt måleområde, forgasseren skal ha ca 3,5-4 PSI = 0,25-0,3 bar. Manometer Justerbar regulator (1,5-5 psi) Om du ikke har sjekket/justert flottørnivået så burde du gjøre det. Lav tomgang kan skyldes feilstilte blandeskruer eller falskluft. Hvilket innsug bruker du, originalt med adapter eller et for DGV? Endret August 13, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Okei, tror ikke det er bensintrykket som er feil, men flottørnivå? Hvordan justerer/måler jeg det? Bruker originalt innsug, laget meg en adapter av 12 mm Aluminum, tviler på at den suger falskluft, har pakninger både mellom originalt innsug og adapterplate, og mellom adapterplate og forgasser. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 (endret) Hvor mye fortenning har du på tomgang (8-900 omdr) og ved 3000 omdr? Kjører du med vacuum-avansert fordeler? Endret August 14, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 Originalt er det 17-19 grader fortenning, og jeg vridde litt på fordeleren sånn at den fik enda mer, så har vel en 23-24 grader fortenning. Ja, kjører med vacuum-avansert fordeler, og vakuum slangen er byttet. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 15, 2011 Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 Prøv å kople ifra vakuumslangen på fordeleren og plugg den. Juster fortenning til ca 34 grader FØD ved 3000 omdr om du kjører på 98 oktan. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.