Gå til innhold

Weber 32/36 DGV på Golf 2

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har montert en helt ny Weber 32/36 DGV på min Golf II 1.6 Liter, når jeg stilte inn forgasseren, så gikk den best når luft/bensin skruene var skrudd helt inn, dette tyder vel på for store dyser, bilen "skyter" opp fra forgasseren og detter ned på turtallet fordi den får for mye bensin når jeg gir full gass på tomgang, den drukner ikke, men den daler 1-2 sekund før den får opp turtallet. Er det noen som vet hvilke dyser jeg skal bytte, eller hvor mye mindre de trenger å være?

 

Her er oppsettet slik det nå er

282131_2204477878960_1457782977_32492189_1479566_n.jpg

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabelloppsett på Audi 80 1.8 med DGAV er:

Port 1 - 140 hoveddyse, F50 emulsjonsrør, 165 luftkorreksjonsdyse og 55 lavfartsdyse.

Port 2 - 135 hoveddyse, F6 emulsjonsrør, 160 luftkorreksjonsdyse og 50 lavfartsdyse.

 

Det som fungerte best på min 1.8 med 268 Velox-kam og 32/36 DGV er:

Port 1 - 130 hoveddyse, F6 emulsjonsrør, 160 luftkorreksjonsdyse og 45 lavfartsdyse.

Port 2 - 150 hoveddyse, F6 emulsjonsrør, 185 luftkorreksjonsdyse og 50 lavfartsdyse.

 

Flottørnivået skal være 41 mm med messingflottør og 35 mm med plastflottør (viktig).

 

Husk at tomgangen skal ligge på 8-900 omdr og motoren skal være varm når du justerer på blandeskruen. Om turtallet går over dette når du justerer så skru ned tomgangen før du justerer videre.

 

p9020026web9yd.jpg

 

p9020032web6os.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte Golfen idag, men den gikk som et dass, hostet, harket, smalt opp fra forgasseren, ettertenning, druknet mange ganger, mye rykning i bilen ved gasspådrag osv osv! Har kjørt skralle crossbiler før, men dette var det værste! Etter dysene jeg har å bedømme, skal bilen gå ganske bra! (dyseoppsett står i det første innlegget) Men er to ting jeg mistenker: Feil tenning og falskluft. Skal se nærmere på dette i morgen ;)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren skyter tilbake via forgasser så er det pga feiltenning eller alt for mager blanding.

Har du sjekket flottørnivået før du monterte den? Dette MÅ være riktig! Like viktig er bensintrykket til gasseren, skal være 0.25 Bar, helst uten pulser.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt feilsøking idag fant vi ut at det ikke gnistet på sylinder nr 4, etter å ha byttet pluggledninger og fordelerlokk, så gikk den på alle fire igjen. Sjekket tenninga med tenningslampe, og fant ut at den var riktig innstillt, ga bilen litt mere fortenning, og den ble litt hissigere. Så bilen går ganske bra nå, klarte fint å burne på fuktig asfalt. Men har ett problem igjen, etter litt lengere gasspådrag så går bilen veldig lavt på tomgang, den stopper da gjerne etter 30-60 sekund, kan dette ha noe å gjøre med flotørnivået? og hvordan måler jeg bensintrykk?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensintrykket måler du ved å montere inn et manometer på forgassersiden av bensinslangen. Om du hadde forgasser fra før så går det som regel greit, men om du hadde monopoint så er det alt for høyt bensintrykk (1 bar). I såfall må du montere inn en bensintrykkregulator, koster ikke mye. Manometeret må ha lavt måleområde, forgasseren skal ha ca 3,5-4 PSI = 0,25-0,3 bar.

 

Manometer

bhwb4jnm0.jpg

 

Justerbar regulator (1,5-5 psi)

008.JPG

 

Om du ikke har sjekket/justert flottørnivået så burde du gjøre det. Lav tomgang kan skyldes feilstilte blandeskruer eller falskluft. Hvilket innsug bruker du, originalt med adapter eller et for DGV?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tror ikke det er bensintrykket som er feil, men flottørnivå? Hvordan justerer/måler jeg det? Bruker originalt innsug, laget meg en adapter av 12 mm Aluminum, tviler på at den suger falskluft, har pakninger både mellom originalt innsug og adapterplate, og mellom adapterplate og forgasser.

 

198788_2217702809575_1457782977_32509148_1171299_n.jpg

 

 

293223_2217703209585_1457782977_32509150_6870505_n.jpg

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår