Gå til innhold

Nytt anlegg med sub under setet, kommentarer\anbefalinger?

Ranger emnet


Broseen

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg koblet opp en av høyttalerne ferdig i døra og sammenliknet. Jeg prøvde også å bytte polaritet, men hvis dere (som har bra peiling) er overbeviste om at Polk ville vært bedre enn de originale høyttalerne, så må jeg ha blingsa :-)

 

Jeg er full klar over at god lyd ikke betyr mer bass, men den var ikke engang i nærheten av den originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innspilling så mye å si? Jeg vet noen sier det, men jeg har merket liten forskjell både i bil og stue før.

 

Jeg har en Polk i førerdør og en original på passasjerside. Jeg kan høre at Polk høyttaleren ikke bare spiller svært spinkelt i forhold til den originale, men også at den er mye spinklere enn den originale som var der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er antagligt lågare følsomheit på Polk høgtalerene. Dette kan fort lure deg til å tru at det ikkje er noke trøkk i dei nye høgtalerene med ein direkte sammenlikning. So bytt på begge sider og test litt. So justerer du lyden etter kva du liker. Eg rekner med at du kan justere litt på spilleren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser for meg det. Takk for hjelpen, jeg gir tilbakemelding når jeg omsider får tid til å montere det ferdig. Må ha litt tid ettersom jeg må lage nye brackets ol.

 

Men en ting til, jeg ønsker sub under setet. Pioneer til to lapper var ikke allverdens sa du, vil det bli vesentlig bedre ved å slenge på en lapp eller er det rett og slett størrelsen som får deg til å si det? Husk at jeg er ikke allverdens kresen, jeg vil bare oppgradere det originale anlegget litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Er antagligt lågare følsomheit på Polk høgtalerene. Dette kan fort lure deg til å tru at det ikkje er noke trøkk i dei nye høgtalerene med ein direkte sammenlikning. So bytt på begge sider og test litt. So justerer du lyden etter kva du liker. Eg rekner med at du kan justere litt på spilleren.

 

Jeg har hatt vannvittig mye å gjøre, og prosjektet med nye høyttalere i bilen ble lagt på is. Men fikk litt tid i dag og tok de inn i stua for å teste med en Kenwood forsterker jeg har stående, bare for å "teste" lyden. Den blir ikke god.

 

Nå hadde jeg også muligheten til å enkelt bytte pluss og minus, noe som ikke gav noen merkbar forskjell i lyden. Loudness ble slått både av og på, og simulerte en liten kasse bak høyttaleren. Lyden er lav, og det skal nesten ingenting til før den "vrenger seg".

 

 

Hva er galt? Det skal da ikke være sånn? Kanskje jeg må pakke opp alle fire og teste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er det som vrenger seg? Er det diskant eller bass?

Kva meiner du med at du simulerte ei lita kasse? Med ein kasse på iallefall 10 liter vil nok høgtalerene klare å gi ein del bass.

Uten kasse vil du omtrent ikkje ha bass.

 

Klarer du å beskrive litt meir med kva du meiner som ikkje er bra med lyden?

Kan du legge ut bilder?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår