FOSEN Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 FOSEN: Neida, du må bare lære ungen din å skru selv, så slipper du det ;-) Neiiii. det er jo morsomt å skru ;D Siter Opel Astra '99 1,6 16v Tyske bilær - e gode bilær! FOSEN MOTORSPORT CLUB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 På bil ja, men ikke moped. Må nok opp i høyere kubikktall først, før tohjuling er av interesse ;-) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 ikke interessert i flere mopeder nei :P Syns det er gøyere å skru på moped en bil, greit nok at bilen går litt bedre, men mye billigere å skru moped :P og lettere, slipper å knote nedi et pittelite motor rom osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 har du fått bilen på veien nå.hva er videre planer:oohh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2012 har fikset bilen no, mangler bare små ting som jeg ikke gidder å styre med no. Har byttet clutch og girkasse, ble mye bedre, no spinner den uten problemer på andre gir. hadde problemer med sluring før. byttet og eksosen, ble sykt mye bedre lyd :D ellers så har jeg fått lakkpest, så alt jeg har lakkert må gjøres opp igjen. Har fremdeles ikke fått tak i ny lykt, men er lite interessert i flere utgifter på bilen akkurat nå. Må ha 2 nye vinterdekk, da de jeg har ikke kan fikses etter krasjen. og må ha 2 nye sommerdekk av "naturlige" grunner, hehe :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Har fått på vinterdekkene no, ser helt teit ut. Bilen er alt for lav bak, og de crappy k-sport coiloversene som står på den nekter og la seg justere, så de blir byttet ut med vanlige dempere (i dette tilfelle gule koni, med h&r fjører på). Forran lar de seg fremdeles stilles på, så der kan jeg heve den litt. Har montert en motor demper, siden motoren vrir seg mye, ser det hjelper litt, men om det er nokk får man heller la tiden vise. Kommer til å plukke utav motoren neste vinter og bytte motor fester osv. Planen var egentlig å bygge om til s15 front, men lurer på å bygge meg ny motor med smidd innmat og. Ellers har jeg funnet ut at turboen lekker olje, og at kjølesystemet ikke lar seg lufte skikkelig. Og tror den nye dumpventilen min har begynt å lekke trykk, da jeg merker bunndraget minsker, samt den fusker mye, men det er nok av helt andre grunner. Kommer til å fjerne dumpventilen og kjøre uten. Har kjøpt noen nye deler, som 444cc dyser, z32lmm og Horsham stage 3 chip. Kommer ikke til å gjøre noe mer med motoren effektmessig denne sesongen ihvertfall. Skal komme med en bilde update snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 usikker på om jeg har lagt ut disse bildene før :P Bildetung! Skitne felger :( Bilen ble lakkert med sideskjørtene på... Cracks and shit. Diverse Ikkje bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Driver og sveiser nye trykkrør atm, det jeg har nå er det så mangen overganger på osv.. nå blir det 2 rør framfor 5 eller hva det no er jeg har nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Blir bra! ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 tja, hadde ikke toppakningen min røket så hadde jo det hjulpet :P Bygger nok ny motor med smidd innmat osv. da vet jeg hva jeg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 har fjernet veivhusventilasjonen fra innsugsiden til turbo, satt på et filter på motoren, og plugget hullet i innsugsrøret. Håper jeg slipper så mye olje i IC systemet da. Kan ta et bilde en dag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2012 (endret) update :) Har som sagt pusset ned deler av bakluken og lagt på syregrunning, deretter la jeg på glassfiber sparkel og pusset ned så det be jevnt med det nye pusseverktøyet mitt :) Har også testet ut nye lakken på ene lykte dekselet mitt :) Base farge Nr.1 Transparent farge Nr.2 Resultat etter klarlakk Klarlakk <3 Endret Juli 5, 2012 av Bbrann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Juni 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2012 ser bra ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 (endret) takk, takk! Er veldig lite aktiv her. Men har ikke skjedd noe som helst fornuftig i det siste, dårlig vær har gjort at jeg ikke har hatt motivasjon til å jobbe, samt jeg venter på deler til å få byttet toppen, og jeg har hatt mye annet å gjøre, blandt annet holdt på med mc-lappen og hatt fagprøve. Men har no bestilt flere deler fordi, haha.. Så automatisk klimakontroll er på vei nå, og skal hente et originalt ratt, subframe locking collars, nye tårnlagre og et stag for avstivning av undersiden av bilen. Ringte vegvesenet og de hadde ikke fått inmeldt noe om at det stod effektanlegg og uoriginalt ratt på den, setter bare på original deler da og eu godkjenner den med det. Burde virkelig få tak i diff med noe sperr eller brems, men det er ikke prioritert akkurat no da den helst kjøres litt sidelengs på vått føre pga mindre dekk slitasje :P Kan legge med et bilde av backupen min da :) Endret Juli 5, 2012 av Bbrann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bbrann Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2012 Nå står bilen uten topp. Har kjøpt overgang fra z32 lmm til luftfilter, så da blir det montert sammen med 444cc dysene mine. Skal montere ene eksoskammen min på innsugsiden for litt grovere durasjoner og løft, og turboen blir sendt til Turbokongen for å sjekke pakninger og diverse, samt bytte til større eksoshus. Stemplene var fine, motoren ser ut til å være i veldig god stand ellers, stemplene er blitt byttet, og sylinderet er helt fint. Toppen er ikke skeiv alikevell, men toppakningen var av kjip 1 lags type og klarte nok ikke trykket. blir byttet til 3 lags stålpakning. kommer til å sette på original eksosmanifoil, da vil jeg få raskere ladetrykk noe som savnes! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg