RuneM Skrevet August 3, 2011 Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Hei, Må skifte startemotor på min 98-modell. Er det noen som har gjort dette før som kan gi meg noen tips? Er usikker på hvor jeg skal begynne og hvilke deler som må av. Gjerne en link til en DIY. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 3, 2011 Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Først av alt, ta av batteripolene (helst begge). Skru av begge ledningene inn på starteren og skru ut de tre boltene som holder starteren (de ser hvilke det gjelder). Bytt starter og skru på plass den nye. Husk å kople til ledningene på starteren FØR du kopler til batteriet. Og ja, det er litt trangt ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneM Skrevet August 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Takk for det. Skal huske batteripolene. Jeg trenger noe veiledning rundt prosessen før jeg kommer så langt at startmotoren kan frakobles og løsnes. For å komme til fra oversiden ser det ut til at luftinntak ++ (massiv svart boks i plast) må fjernes?.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 3, 2011 Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Fant en howto for Golf4, er ikke likt men gir en pekepinn ;) http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2269482-DIY-Starter-Motor-Grind-Fix-and-Starter-Motor-Replacement Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nek999 Skrevet August 29, 2011 Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Kommer litt an på motortype da.. 1,4l 8v må du vel ta av innsuget for & komme til i det hele tatt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg