Gå til innhold

Biljkøp i Utlandet ?

Ranger emnet


Gekko82

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette..

 

Jeg er norsk student og bor i Polen hvor jeg skal bo i 5 år. Jeg har adresse her. Vurder veldig å kjøpe meg en fin bil her derav de fine prisene, men syntes det er vanskjelig å finne ut av om det kan lønne seg for meg å kjøpe en "fin" bil her for å ta med tilbake til Norge etter endt studie.. år 2016.

 

Lest endel på toll.no men syntes det er veldig uklart, for jeg skal jo ikke bare kjøpe bilen for å ta over grensen.. jeg skal jo ha bilen her i 5 år for så flytte tilbake til Norge..

 

Setter pris på svar

 

Svein:fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5 år kan nok reglene for import av bil endre seg! Eg veit ikkje heilt reglene når du har hatt bilen i 5 år. Det får andre svare på-

Kjøp bil etter kvå du har råd til og lyst på. På 5 år, kan du godt å bytt bil nokre ganger og!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med bil som flyttegods er jeg ganske sikker på at ble opphevet for mange år siden!

 

Med andre ord: Hva det vil koste for deg å ta inn bilen finner du ut ved å legge inn vekt, hk, utslipp og kjøpspris i kalkulatoren på http://www.toll.no

 

Så lenge du er bostedsregistrert i utlandet kan du kjøre bilen både i utlandet og i Norge. Men pass på at dersom du befinner deg i Norge med den polskregistrerte bilen kan det være praktisk å ha med dokumentasjon i bilen som viser at du ikke bor i Norge. Så slipper du at politiet eller tollmyndigheter lager unødvendig trøbbel. Jeg bodde selv i utlandet en stund, og kjørte både i utlandet og i Norge med bilen. Men det ble for mye styr tilslutt ettersom ingen bosatt i Norge kunne kjøre bilen når jeg var i Norge.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det jo bare å kjøpe en bil å ta den med til norge når du er ferdig, for så å selge den uten registreringsavgiften. En stor fordel at du har de nødvendige papirene på at den kan registreres i norge også da, samt at det er en litt sjelden bil. Tviler på at du vil tape noe særs med penger på det. Spørs jo selvsagt hva bilprisene ligger på i Polen da.

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår