T3X4C0 Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Hei, Skiftet Olje i dag, og synest det var noe mystisk høy oljebruk på den siden sist gang. Da jeg tok av "Underskjoldet" for å komme til Oljesumpen la jeg merke til at den var full i olje på førersiden av bilen. Den så slik ut: [ATTACH]23734[/ATTACH] Hvor lekker det her? Ser ut som dette "røret" går til Intercoolern på venstre siden av lekasjen. Er det lett å fikse? Ser ut som det lekker fra en "skjøt", så kanskje en pakkning? Takker for alle tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Juli 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 Skal ikkje svartmale dette, men det ser ut som om turboen din er litt dårlig, slik at det går olje i intercooleren. Då er det iallfall ingen andre ting enn ny turbo som løyser problemet. Men, vanskelig å stille total diagnose ut frå eit bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomhaugs Skrevet Juli 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 det var likt på min når eg skifta olje sist. eg tok av slangen og tømte den for olje. ringte møller dagen etter for å høre deres mening. der sa di det at dette var vanligt, og at når dei hadde service på disse tok dei av slangen og tømte den for olje. men min brukte riktig nok ikkje noe voldsomt med olje, så kan jo vær noe galt med din bil da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Juli 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 Helt vanlig dette, og trenger ikke bety at turboen er gåen.. Kjørte min 120.000 med olje i intercooler, tømte den ved oljeskift. Brukte heller ikke unomalt med olje. Bilen går enda med samme turbo uten noen problemer.. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Hei Sånn ser det alltid ut på min og, er visst ganske så normalt. Mener at møller har som et punkt på servicen at alle koblinger på turboslanger skal åpnes å tørkes/ vaske pakninger med bremserens vist jeg ikke husker alldeles feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Som eg skreiv, det er vanskelig å stille diagnose ut frå bilder. Men dette er jo kjekt å vete om! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat05tdi Skrevet Oktober 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Lurte på det samme selv, er det normalt med olje i intercooler? Har oljesvetting her selv, er vel greit å få tømt ut dette, og bytte O-ring kanskje? :) Hva kommer dette av? Er det pga oljedamp som går inn der? En kamerat hadde kjørt ca 1mnd med 0.4-0.5l olje over max merket, og etter dette så begynte det å svette en del rundt den slangen som avbildet, noen som vet om dette har sammenheng? Siter VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg