Beito Skrevet Juli 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 hei har lyst til å montere turbo på min opel omega 2,0 16 v det sitter en x20xev motor i den, hvor mye effekt økning kan jeg forvente meg? vil dette holde over lengere tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 Sett inn en c20let fra Calibra/Vectra turbo i stedet. Enklere og mer holdbart Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beito Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 noen som har noen forslag om hva mer jeg kan gjøre med motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Juli 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2011 skal du ha turbo i den så bør du demontere heile motoren og hone den litt opp sån at den får mindre komp noe som garantert ikke kommer til å holde i lengden så du bør gjør som mondeo sier eller så kan du få tak i forsterka råder veiv smiddestempler og innmat noe som gjør at de kan holde ei stund med ein c20let motor er i bunn og grunn den billigeste og beste måten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Juli 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 Hehehe smidd og/eller forsterket innmat :D OT: Begynn å se på del for del helt ifra tenning til ferdigutviklet eksos, så kan du derifra danne deg et bilde hva du trenger & kan gjøre med motoren for å få mere ytelse :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rokker Skrevet Juli 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 Hone for å få mindre komp. Den var ny, kan du utdype hvordan en honejobb skal ha en innvirkning på kompresjonsforholdet ? Stempler, borring, slaglengde, forbrenningskammer, toppakning har innvirkning på kompen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juli 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 om du honer så får du vel bare samme, eller kansje litt mere komp? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Juli 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 samme! men stemplet går vell lettere opp og ned...grunnet mindre friksjon når en kryss honer. Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juli 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 ja, så du får ikke noe lavere kompresjon! ;P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beito Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 ja har tenkt å gå for forsterka stempler og råder da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 uff da, hær var det mye tull gitt! honing av sylindrer er noe man gjør når man bytter stempelringer, honinga sliper inn ringene slik at de setter seg riktig etter sylinderveggene og tetter så bra som mulig! Krysshoning gir ikke lavere friksjon, derimot høyere. Av overnevnte grunn.. Men honinga slites jo ned iløpet av få mil, da skal jo ringene være innslipt og en slett sylindervegg gir lavere friksjon! Rokker er på rikitg kurs! men husk at kamtider også påvirker sylindertrykket. med andre ord så er det ikke noe problem å kjøre høy statisk komp og turbo ved de riktige forutsettinger! (bare se på div honda s2000 med ettermontert turbo, 12:1 i komp) Nå vet ikke jeg så mye om opel og delepriser på disse, men jeg vil uansett anbefale deg å sette i en motor med turbo orginalt fremfor å bygge om den du har.. turbomotoren har jo alt klart! olje tur og retur, lavkomp stempel, riktige kammer, sikkert annet innsug? motorstyring? Det blir garantert mye billigere! Og funker antageligvis bedre! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 3, 2011 Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Kortversjonen er at enten putter du inn en hel Calibra turbomotor og bruker 20 000 på alt, eller så bygger du om den du har og bruker 60 000 før den holder sånn ca greit.. det er ikke bare å henge en turbo på eksosen og så spruter det hk ut av den, man kan regne prisen av turboen + chip/styringssystem/intercooler og glatt gange den med 2.5 hvis en begynner på bunn med både motor og kunnskap.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.