Ola Skrevet September 23, 2002 Rapporter Share Skrevet September 23, 2002 Originally posted by HondaBabe Jeg regner liksom med at bilen min går fortere enn en Saab 900 turbo liksom ;) Humm.. Har du glemt hvor du bor da dama!? :D Både jeg og code-kær blir jo grisa av 900 turbo`er her irundt! Haha! ;) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet September 23, 2002 Rapporter Share Skrevet September 23, 2002 Det med at en turbomotor kommer så sent på turtall er noe som var på slutten av 80-tallet det!!!!!Fatter ikke at folk tror på den gamle myten lenger.En skikkelig tilpassa turbo med kulelager kan faktisk begynne å lade positivt trykk allerede fra ca 1000 omdr.Såklart en sugemotor kan gå bra men det er omtrent like kostbart om ikke dyrere å lage som en skikkelig turbomotor.Dessuten blir ikke holdbarheten den samme,turbomotor vil gå på lavere turtall enn en sugemotor med samme effekt.ikke uvanlig at sugemotorer draes opp til 11 tusen omdr.Klart det slites mer enn på en turbomotor som kanskje har turtallskutt på 6500-7000!!!!!Ren og skjær logikk spør du meg iallefall...........Se på nye Ferrarier som har sugemotor for tiden,sjelden de har over 350-400 nm på den minste utgavene.355/360 tror jeg er oppgitt til 340-360 nm hvis jeg ikke husker feil (skal ikke garantere det) Med turboladet hilsen Pål :D :D Turboshit or no shit at all.......... Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 23, 2002 Rapporter Share Skrevet September 23, 2002 Jeg har selv en 240 med turbo, og en 240 uten turbo, begge skal ha ca. 170hk, og har samme volum. Synes bilen uten turbo går bedre enn den med turbo, turbobilen er rett og slett litt "dau"... Klart, det går jo bra begge deler, men sugemotoren har samme draget hele veien! ...Men men... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 23, 2002 Rapporter Share Skrevet September 23, 2002 Vel, selv er jeg turbofan, men en sugemotor med samme effekt er ofte en del 'rappere', men det koster mye mer å få brukbar effekt i en sugemotor. Jeg liker bare det råe suget man får av en turbomotor, selv om det er bedre respons og forutsigbarhet i en sugemotor. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina Skrevet September 23, 2002 Rapporter Share Skrevet September 23, 2002 Humm.. Har du glemt hvor du bor da dama!? Både jeg og code-kær blir jo grisa av 900 turbo`er her irundt! Haha! hehehe Ja, dere to ja hehehehe jeg snakket om meg jeg ;) heheheh nå er jo ikke den saaben særlig original heller da ;) Jeg mente mot en helt original Saab 900 turbo seff... Siter Memb. of No Brain Racing Team '93 Nissan 200sx s13 Styremedlem http://www.200sx-ogn.org Admin på http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet September 23, 2002 Rapporter Share Skrevet September 23, 2002 Originally posted by NoLimit hehe.. faktisk så er jeg ganske enig med SeVe|n|On når det gjelder dette her.. Sitte å vente på turbotrykk mens den andre bare blir borte i skyene....:rolleyes: Enig jeg oxo :) Ta for eksempel en 300 hk turbo, og en 300 hk V8. Ta noen runder i hver bil på bane. Da legger du merke til at V8'rn har et litt mere "spark" når du girer. Mens turbo'n må du "lade" opp trykket først. Det finnes jo så klart avvik fra detta, men her snakker vi jo generelt!! Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Code-Man Skrevet September 23, 2002 Rapporter Share Skrevet September 23, 2002 Originally posted by ola Humm.. Har du glemt hvor du bor da dama!? :D Både jeg og code-kær blir jo grisa av 900 turbo`er her irundt! Haha! ;) Jeg har enda ikke blitt frakjørt av noen saab turbo eller ikke :) det er kansje mere en ka du kan si, men jeg snakker for meg sjøl.. lol ;) Men det er vel bare snakk om tid før jeg blir d da.. :( (ps. hær snakker vi vel kun 402m eller banekjøring, hadde det vært 405 meter har jeg vel blitt grisa allerede ja:( ) Siter Subaru Impreza Drivers Club Norway www.impreza.sunndal.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet September 24, 2002 Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 200sx original har 200hk og 280nm hvor mye moment har en ikke-turbo bil? skal litt til at det er på 280nm........ og turbo er BILLIG å trimme, å få 300hk med en vanlig turbo bil ekke noe prob, men med ikke turbo er det et hælvete.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 24, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 Originally posted by suggen Jeg har selv en 240 med turbo, og en 240 uten turbo, begge skal ha ca. 170hk, og har samme volum. Synes bilen uten turbo går bedre enn den med turbo, turbobilen er rett og slett litt "dau"... Klart, det går jo bra begge deler, men sugemotoren har samme draget hele veien! ...Men men... Enig med deg der... i min 240 skal det være rundt 200 hk nå med 1,3 i trykk. (Det holder ikke lenge med det trykket da). Prøvde en volvo national bil (med ca 200 hk u/turbo) som kjørte rally hedmark i helga og den gikk myyye bedre enn min vil jeg påstå. I den var det gjevnt drag hele vegen som toppet seg mot slutten. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 24, 2002 Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 Originally posted by Essex 200sx original har 200hk og 280nm og turbo er BILLIG å trimme, å få 300hk med en vanlig turbo bil ekke noe prob, men med ikke turbo er det et hælvete.... Jeg for min del driter i om hvor mye dyrere det er å trimme en sugemotor enn en turbobil... jeg mener også at en turbobil mot en non-turbo bil, da vil turbobilen tape. Greit nok at sikkert mer NM i en turbobil... men hjelper lite med mye NM da det skjer først ved turbotrykket, og da er jo den andre bilen langt borte allerede... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet September 24, 2002 Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 Originally posted by NoLimit Jeg for min del driter i om hvor mye dyrere det er å trimme en sugemotor enn en turbobil... jeg mener også at en turbobil mot en non-turbo bil, da vil turbobilen tape. Greit nok at sikkert mer NM i en turbobil... men hjelper lite med mye NM da det skjer først ved turbotrykket, og da er jo den andre bilen langt borte allerede... :D langt borte? hvis du får en skikkelig start, har du jo turbotrykk med en gang, og når du girer, har du turbo trykk med en gang da å? skjønner ikke helt hva du mener her.... uten turbo er bra hvis du ligger å lunker i 20, og gir bånn gass på andre, ellers har du turbotrykk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 24, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 Originally posted by Essex 200sx original har 200hk og 280nm hvor mye moment har en ikke-turbo bil? skal litt til at det er på 280nm........ og turbo er BILLIG å trimme, å få 300hk med en vanlig turbo bil ekke noe prob, men med ikke turbo er det et hælvete.... Du som påstår at sugemotorer ikke har like mye nm som en turbo motor, finn en turbo motor på 502 hk som har like mye nm som denne motoren da :P Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 24, 2002 Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 Originally posted by Essex uten turbo er bra hvis du ligger å lunker i 20, og gir bånn gass på andre, ellers har du turbotrykk.... hmm.. nå snakker ikke jeg om en turbobil med 300hk og turbotrykk fra 1000rpm da. Snakker om en original turbobil på kanskje 150hk, mot en bil uten turbo og 150 hk. Men men.. dette kommer vi ingen vei med! Men GØY MED BIL!!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet September 24, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 Originally posted by SeVe|n|On Du som påstår at sugemotorer ikke har like mye nm som en turbo motor, finn en turbo motor på 502 hk som har like mye nm som denne motoren da :P Husk på at dette NM på denne skalaen er fotpund da.. du må regne om. Tror du ganger sånn ca med 1.6 Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 24, 2002 Rapporter Share Skrevet September 24, 2002 550lb/ft er ca 745Nm. Imponerende kurve! Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.