Gå til innhold

Bremserør krøll !

Ranger emnet


Audi80`

Anbefalte innlegg

Audi a4 avant 1.8 - 1997

Hei, da har jeg vært ute og prøvd meg på ting jeg overhodet ikke har peiling på :win

 

Skulle skifte calipere på bilen. Tenkte da jeg skulle være flink og skifte bremseslanger i samme slengen. Endte med at jeg vridde av bremserøret, fremme på høyre side...angry2

Her stopper mine kunnskaper, men pytt pytt hvor vanskelig kan det være da?

 

Et raskt søk på nettet, og jeg var fulladet med kunnskap om hvordan dette skulle gjøres :thumb

Fløy ut og kjøpte meg no verktøy og gjøv løs på oppgaven.

 

kjøpte verktøy for å lage enkel flens på stålrøret, og ferdige kobber/nikkel rør med nippler. Ferdige rør kommer selvfølgelig ikke i kortere lengder en 20 cm (som viste seg å bli fryktelig langt...)

 

Så... Kappet røret på bilen og lagde flens på dette. Ganske knotete å få dette til under bilen, så kappet av bare en liten bit og ikke like mye som det nye røret jeg kjøpte. Regnet heller ikke med at jeg kom til å få det til på første forsøk og at jeg måtte ha litt å gå på!

 

Men hey! Ble jo bra på første forsøk. Skjøtet røret og lagde en fin "grisehale" på det, og tightet til. Ble tett og fint! Er riktig så fornøyd med meg selv :happyhappy:

 

MEN så til spørsmålet. Er dette greit? og hva sier verksted som skal ta EU-kontroll når de ser slike hjemmelaga kreasjoner? :rules:

 

Vanskelig å se på bildet, men er ca 1 cm klaring i "krysset" så det ikke gnisser.

Foto0167.jpg

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :thumb

 

Slipper jeg å være redd for å bli utledd neste gang jeg skal innom et verksted :roll:

 

Satser på at de som skal ta neste eu-kontroll er like positive som dere.

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår