Gå til innhold

tørking av bil

Ranger emnet


falk_1

Anbefalte innlegg

Hei, bilen min tørker ikke fort som andre biler, etter regn eller bil vask det tar veldig lang tid til den tørker seg? jeg bruker ikke tørk kluter.

er det noe jeg kan gjør med det?

av og til kommer litt avfetting på rutene, er det noe spesielt middel jeg kan bruker til å fjerne eller vaske avfetting fra rutene?

-97 mod Vw Passat 3B 1.8 sedan til salgs som delebil

-98 mod.Vw Passat 3B 1.6 stv.

-93 mod. Mitsubishi colt 1.3 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vask bruker eg tørkrhåndkle som er beregna på biler.

 

Vasker du ikkje rutene etter at du har hatt avfetting på bilen?

Viss det er rester etter avfetting etter vask på rutene, kan du polere rutene. (for hånd)

 

Har du voks eller lakkforsegling på bilen? Du ser det lett ved vask. Ligger vannet heilt flatt på rein bil, har du ikkje beskyttelse. Perler vannet seg og eller renner vekk fort, har du beskyttelse.

Denne bilen har voks på lakken

http://www.detailersclub.no/forum/topic/9756-en-liten-video-snutt-av-meguiars-16/

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg vasker ikke rutene bere spyler på med vann.Har også endel små riper på rutene, og på sjåfør side ser det ut som noen skrape den med kniv. Så det kan være lurt å polere de, hva jeg kan bruke til å polere rutene?

Vet ikke om jeg har lakkforsegling på bilen hehe men har polert hele bilen en gang med biltema wax polish.

Bilen min ser akkurat så den er på linken, vannet perler seg og renner ikke.

Hva kan jeg gjør med det?

-97 mod Vw Passat 3B 1.8 sedan til salgs som delebil

-98 mod.Vw Passat 3B 1.6 stv.

-93 mod. Mitsubishi colt 1.3 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du på avfetting på bilen, må du selfølgeligt vaske den. Og da er det jo naturligt å vaske rutene og!

 

Rutene på ein bil er ganske harde. Mykje hardere enn lakken. So ein maskinpolering med grove midler bør kunne gå?

NEI! Rutene tåler ikkje varme godt og sprekker fort!

Det finnes spesialmidler for ruter, men det blir vanligvis berre litt bedre og du bruker masse tid på dette!

 

So er det for gale, er det berre å bytte rute.

 

Perler vannet seg som på videoen, er det bra.

Sjekk etter vask om lakken er glatt. Er det ru og inneholder dritt, bør du ta ein skikkelig polering.

Eg polerer bil 2 ganger i året og legger på voks oftere enn det

Endret av todleif
skriveleif

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er naturlig for deg er ikke det for meg :D derfor jeg er her for å lære hehe

Tenkt egentlig å polere rutene med poleringmaskin, mind reader du hehe

På bilde perler vannet seg akkurat som på bilen min. Hvrfor det er bra?

Anbefaler du noe midler til rutene og bil polering, og hva voks jeg kan bruker? må ikke være so dyr :p

-97 mod Vw Passat 3B 1.8 sedan til salgs som delebil

-98 mod.Vw Passat 3B 1.6 stv.

-93 mod. Mitsubishi colt 1.3 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perler vannet seg på lakken etter vask, betyr det at lakken har beskyttelse. (har voks eller lakkforsegling på seg som virker enno)

 

Rutene blir vaska når resten av bilen blir vaska. Kan hende eg bruker ruterens etterpå. Bruker Scholl Ice for øyeblikket. Den er i geleform, so den renner ikkje og brukes på utsiden og innsiden.

Denne har scandicshine

 

Bruker og ruteforsegling på frontruten. Dette medfører at viskerene ofte ikkje er i bruk i 80.sonene når det regner.

Her er det Rain-X eg bruker.

Denne har Swissvax

 

Skal du polere med maskin eller for hånd?

Viss du bruker maskin, kva slags maskin har du?

 

Er mange fine håndprodukter du kan bruke.

F.eks. Duragloss 101 og 111. (denne er bra)

Denne har scandicshine og blankbil

 

Eller når det gjelder håndprodukter er Swissvax Cleaner Fluid Regular min favoritt.

Sammen med ein Swissvax voks (disse lukter kjempegodt!) har du ein kjempebra kombinasjon.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje du ørepropper? ;)

 

Biltema har litt forskjellige maskiner. Kva slags type har du?

Hugs at med håndprodukter so tar du ikkje vekk swirls og rds. (vaskestriper og Random Deep Scratches)

Du må bruke maskin til dette

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår