Gå til innhold

Kjøpte min første bil igår, lurer på om det er svindel. HJELP!

Ranger emnet


Chevyvan20fan

Anbefalte innlegg

Hei. som tittelen sier så kjøpte jeg min første bil igår. Uærfaren som jeg er, tror jeg jeg kanskje har driti meg ut. Bilens stand osv har ikkeno med saken å gjøre, så går ikke inn på det. Jeg fant bilen først på autodb, så jeg ringte karen og avtalte å møtes dagen etter så jeg kunne se på bilen. far var med, for han er bil kyndig, så han gikk igjennom å så at alt var ok osv. dagen etter dro jeg med pengene, skreiv under på kontrakt og alt, men nå kommer problemet. På kontrakten står navnet hans. Han er ikke norsk forresten. Han skrev at bilen selges uten reklamasjonsrett og garanti, som jeg regna med at var greit, siden far hadde sett at alt var greit. Dum som jeg var, sjekka jeg ikke vognkortet. Der står det et navn på en norsk person, så det er gammelt. Han hadde ikke vognkort del 2, men skreiv salgsmelding. aner ikke om dette er gyldig lenger. på salgsmeldinga skreiv han navnet til den forige eieren.heller ikke navnet som sto i vognkortet, men en annen utlending som hadde solgt bilen et par dager før. Navnet som står på salgsmeldinga er navnet på den riktige eieren, men jeg har jo ikke noe bevis på at jeg har kjøpt bilen av han.

Karen som solgte meg bilen lever på å kjøpe biler, og selge de igjen for litt mer, og i tillegg få trygd.

 

Hva skal jeg gjøre? Kan jeg ringe forige eieren å snakke med han? å få han til å feks sende in en salgsmelding også? for den eieren solgte bilen til han idioten her, for jeg fant den gamle autodb annonsen hans, som ble lagt ut for ca en måned siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke trolig at det er svindel.

Om han du kjøpte bilen av driver litt med kjøp og salg av gamle biler, har bilen trolig skiftet eier en eller flere ganger i det siste, uten at den er ferdig omregistrert.

Vognkort del-2 kan ha vært sent inn ved forrige eierskifte. Da burde han ha et brev fra SV med krav om omregistrering.

 

Snakk med selgeren, eller dra bort til SV med det du har og forsøk å få omregistrert bilen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår