Gå til innhold

Hvilke produkter til roterende maskin?

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

Har en roterende maskin fra bilxtra.

Spm1: Svigers fikk opplyst at han kunne bruke meguiars ultimate compund med roterende maskin. Det er vel feil???

Spm2: Kan Meguiars NXT tech wax påføres med roterende maskin?

Spm3: Hvilke produkter kan jeg kjøpe på f.eks bilxtra og bruke med roterende maskin?

 

Planen er på fjerne en hel haug med riper på damens polo 04 modell.

Kan også nevne at jeg har meguiars steg 1, 2 og 3. (disse må vel påføres for hånd eller DA maskin? )

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm1: UC skal ikke brukes med roterende

Spm2: Nei

Spm3: Meguiars proffserie, 105 og 205

 

Steg 1-2 kan påføres med DA maskin. Steg 3 for hånd. Ville heller brukt UC for hånd da hvis du har den liggende.

 

Ett alternativ er å kjøpe to-hodet DA maskin på Clas Ohlson eller biltema og sonax pads fra Clas Ohlson. Det + UC tar ganske bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrg. Det er MYYYE å lære når det gjelder polering. Tingen er at bilen jeg skal fikse har meget ripete og stygg lakk. Har ikke lyst å gå over hele bilen for hånd.

 

Så derfor trenger jeg :

a.Et middel som tar riper godt og tilhørende pad.

b. middel til å finpolere og tilhørende pad.

 

a. bruke meguiars 105?

b. meguiars 205?

 

Og så spørs det om bilxtra har de to. Og pads :S

 

-Tech wax har jeg, og påfører for hånd.

 

Noen nettsteder der de har en slik pakke kanskje?

 

 

Nytt spørsmål: har en flaske meguiars diamond cut #85. Blir det for heavy????

Svarer på mitt eget spørsmål: meguiars #85 med den padden jeg har tok ikke ripene. jeg fucket heller ikke opp lakken på noen måte.

 

Kankje prøve med ull pad?

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars er generelt svindyrt i Norge hvis du skal ha proffserien. Jeg kjøpte mine 105 og 205 fra Shinearama.co.uk.

Vil henvise deg til detailersclub.no, der finner du veldig mye bra informasjon og folk er behjelpelige :)

Scandicshine.no selger Scholl serien, veldig bra produkter og har også greie pakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrg. Det er MYYYE å lære når det gjelder polering. Tingen er at bilen jeg skal fikse har meget ripete og stygg lakk. Har ikke lyst å gå over hele bilen for hånd.

 

Så derfor trenger jeg :

a.Et middel som tar riper godt og tilhørende pad.

b. middel til å finpolere og tilhørende pad.

 

a. bruke meguiars 105?

b. meguiars 205?

 

Og så spørs det om bilxtra har de to. Og pads :S

 

-Tech wax har jeg, og påfører for hånd.

 

Noen nettsteder der de har en slik pakke kanskje?

 

 

Nytt spørsmål: har en flaske meguiars diamond cut #85. Blir det for heavy????

Svarer på mitt eget spørsmål: meguiars #85 med den padden jeg har tok ikke ripene. jeg fucket heller ikke opp lakken på noen måte.

 

Kankje prøve med ull pad?

 

Hvor mange pass kjørte du med # 85? Bare å kjøre flere pass hvis ikke du blir fornøyd :) Prøv med en grovere pad evt.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hvor mange pass kjørte du med # 85? Bare å kjøre flere pass hvis ikke du blir fornøyd :) Prøv med en grovere pad evt.

 

http://www.norskprol.no/

 

jeg bruker til bruktbiler det startkitt uten kritt og makita rubbemaskin rød eller gul pad med den nye 101 til og riper med ,men ta det step bay step for og unngå gjennomslipninger i lakken

 

 

goood luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår