Gå til innhold

har bestillt amarok highline

Ranger emnet


kjell erik aune

Anbefalte innlegg

når eg bestillte min følte eg att selgeren ikke viste helt ka han drev på med,var helt usikker på alt å stresset mye med å få til bestillingen på pc`en...eg sa eg ville ha comfort fjærer å kunne godt ta innkoblbar.å da sa han att det ikke var noe problem,men må få dobbelt sjekket dette når eg skal inn å gjøre litt forandringer.. ønsker att den skal bli så god å kjøre som mulig å kommer aldri til å ha me så mye last på planet... etter å ha lest endel så har eg også forstått det slik att med innkoblar er det heavy duty å med permanent er det comfort...så tror selgeren min har gjort en liten glipp.

 

angåene dekkene så må de ha litt egenskaper på andre steder enn asfalt også,er jo direkte flaut å stå på ett gress å sitte seg fast med en sånn bil... kjører litt innpå bygge plasser. 2-3 countryfestivaler i året.. å godt mulig eg kommer til å leke meg litt når eg får en sånn bil :D kan ofre litt dekkstøy for å ha de egenskapene men egenskapene på asfalt er klar viktigst..

 

den dekktest siden var jo helt ypperlig,er greit å lese tester å ikke bare høre på leverandører som sier att deres produkt er best å alt er fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...den dekktest siden var jo helt ypperlig,er greit å lese tester å ikke bare høre på leverandører som sier att deres produkt er best å alt er fantastisk...

 

 

 

Gamle GoodYear MT/R er bytter ut med MT/R Kevlar, et dekk som skal være enda bedre. BFGoodrich KM2 er også et bra dekk, som er ganske gatevennlig. ProComp har en del gatevennlige dekk, og Cooper STT skal være bra.

Selv kjører jeg på Cooper ATR i 315/75-16, både sommer som vinter.Det kjøres selvfølgeligt veldigt forsiktigt på vinteren da de ikke er pigget eller seipet.Men det går bra når en bruker hue! ;)

 

De dekkene som jeg har nevnt her (utenom Cooper ATR), er alle såkalte mud-dekk, men som er helt greie å bruke på vei, også på vinteren med seiping. De er ikke de beste til hverken vei eller skog. Det finnes jo mange andre dekkmerker enn de jeg har nevnt her, men dette er de merkene som ofte går igjen.

 

Så spørs det om de finnes i de dimensjonene du går for.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter endel grubling tenkte eg å bare gå for det orginale 245/65 r17,så slipper eg å tenke på att eg kansje har gjort noe som ikke er helt lov. med samme dimensjonene slipper eg jo å kalibrere speedometere på nytt å sånn styr..får heller oppgradere å gjøre den råere når eg bjynner å bli litt lei,har en mistanke om att eg kommer til å være helt oppe i skyene sånn som den kommer..

 

skal sjekke ut de dekkene du nevner,må nesten ha noen som er forsterket siden det blir endel kjøring inne på byggeplasser,er greit å slippe å punktere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har vært å snakket med møller bil...eg nevnte att eg ønsket å heller gå for permanent...å da skjønnte han ikke helt koffor for 90% av alle kundene kjøpte innkoblbar.var den som hadde blitt brukt på alle testene og å kjøre med 4hjulstrekken på var ingen problem på asfalt.og begge deler ble levert med komfort dempere...måtte visst krysse av for heavy duty uansett om det er permanent eller inkoblbar..

 

så blir innkoblbar med komfort demping,blir spennende å se ka som faktisk kommer...

har fått valgt vekk plan innlegget...blir vortex på planet...

hengerfeste,takbøyler,ryggesensor er bestillt på...

 

så da er det i grunn kun dekk igjen,håper att dekk1 har noe bra pga ganske gode rabatter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

ja flere som lurer... Har originale 17 på min og du verden og det fungerer! Jeg og en kompis med "tuk tuk" (hilux) med svære mud hjul tok oss en tur ut på et bløtt jorde. Jeg måtte faktisk dra han opp! Vi klødde oss like mye i huet begge to. Jeg prøvde hans bil etterpå en 2007 modell hilux og det er jo ikke sammenlignbart en gang. Gled deg til du får den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med selger for noen dager siden å han mente bilen sku komme iløpet av 4-6 uker...den var ferdi skrudd sammen i uke 34..

 

skal ligge ut noen bilder å liste over ka utstyr som er på når den kommer...

skal også ligge ut ett lite youtube klipp..har en eldre leke hytte utenfor som skal rives,skal feste noen stropper rundt den å rett på henger feste...

 

har gått til innkjøp av vinter felg/dekk.. endte på noen helt vanlige ganske kjedlige 16" felger..dekkene ble cooper discovery ms m/pigg.. 245/70/16"...

sa til selger hos dekk1 att eg ville ha det største som var lov å ha på bilen så ble ganske irritert når eg kom hjem å skjekket å så att eg kunne hatt 75 profil istedenfor 70 å likevell være innenfor 5% men får bare kjøre på det så heller kjøpe 75profil når de dekkene er slitte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår