Gå til innhold

har bestillt amarok highline

Ranger emnet


kjell erik aune

Anbefalte innlegg

heisann

 

har endli fått bestillt meg en amarok highline,var litt vell impuls kjøp,produksjons uke er ikke før uke 32 så er ikke for sent enda å gjøre om på litt små detaljer...

 

noen som har tips/annbefalinger til ka eg burde bestille av ekstrautstyr..evt gjøre om eller bestille ekstra..

 

tenker spessielt på felger og 4 hjuls trekken...

med større en 17" så blir de vell nesten lavprofil,det blir vell litt merkli på en pickup?

annbefales permanent eller innkoblbar 4hjulstrekk?

 

det som er bestillt nå er:

planbeskyttelse,plast over kant

stylingbøyle

kanalrør med stigetrinn

dyp sort.

innkoblbar 4hjulstrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lavprofil mente eg også att ville se veldi domt ut...nå følger noen 17" 245*65 med i pakken.. er det så enkelt att de bare er å hive på så svære dekk? trodde det var endel styr med vegvesne å sånn..hadde uten tvil vært kjempe stilig med 35"

 

har bestillt med innkoblbar.. må jo være en grunn til att de har permanent så lurer egentli litt på fordeler å ulemper... med innkoblbar er det vell både lavgir å høygir

 

er det noe mere som burde krysses av på før produksjonen starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permanent 4hjulstrekk er mye bedre å kjøre med på vanlig vei. Mykere fjæring.

Med innkoblbar kan du ikke kjøre med 4hjulstrekk på asfalt, hele bilen vrir seg når du svinger (sperra senterdifferensial) samt veldig stiv i fjøringa.

 

Jeg ville nå uansett valgt innkoblbar pga en ekstra diffsperre. :D

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj,det der var eg ikke klar over,så 4hjulstrekken er ubrukelig til vanli bruk på vei? eg trodde att med innkoblet høygir ville det bli sirka det samme som den permanente..

 

eg sa til selgeren att eg ønsket komfort fjæring å ikke heavy duty fjærene..fikk ikke noe respons så tok som en selfølge att det var i orden.. men etter å ha lest litt har eg forstått det sånn att med permanent er det komfort fjærer å med innkoblbar er det heavy duty fjærer.. tror eg må ha meg en liten prat med forhandleren i morgen?=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bestilling av amarok. Min highline blir produsert i starten av juli så velkommen i ventekøen.

 

I Norge har comfortutgaven 4 motion og heavy duty har innkoblbar. Jeg har kjørt begge og mener at heavy duty innkoblbar er beste valget. Du kan fint kjøre på asfalt med heavy duty inkoblbar og 4wd koblet inn. Det er ikke 100% sperre.

 

Jeg ville kjøpt planinnsatsen som ikke går over katen. Den er ikke fin og se på og har også sett et par biler hvor den virker løs. Jeg har også bestilt ryggesensor. Det er 1\3 av prisen for en n støtfanger vis den blir bulka.

 

Ellers er det meste standard så lenge du får på hengerfeste.

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det skrotnisse..fikk beskjed om att produksjonsuke på min var uke 32 så kan vell forvente att den ankommer i oktober en gang.

 

ble veldi usikker på ka eg skal velge...tror comfort utgaven er mere for meg..kommer garrantert aldri til å ha bruk for de ekstra kiloene på planet som heavy duty har å tviler på att eg begir meg utpå noe tur utenfor asfalten...

 

da skal eg få skiftet planinnsatsen.selgeren sa bare att eg måtte ha planinnsats så tok han bare den på,gikk litt fort i svingene så må nok endre på litt småting..

 

bra du sa den kunne fåes med ryggesensor,den skal bestilles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Du har mye å glede deg til.

Hadde nok gått for innkoblbar hvis jeg var deg. Prisen er ikke så stor forskjell. Ellers så vil jeg ikke anbefale planinnlegget (aeroklas). Personlig synes jeg det er vræl, dessuten dekker den til 12V uttaket på planet. Titt heller på Vortex (http://www.apply-norge.no). Ekstra lys er også en god ting. Fjernlysene er ikke de beste på norske høstkvelder. Jeg har selv 16" på sommer/vinter. Passer bra, men vil nok kanskje hatt 17" hvis det er mye asfaltkjøring du driver med.

 

P.S. Hør med forhandleren om det er satt opp noe testkjøring på spesielle baner fremover. Er virkelig gøy å få sett hva den kan gjøre. Var selv på Hellerudslette forrige uke og testet litt. Ble bare enda mer glad i bilen min :)

---------------------------------

2011 VW Amarok Solid

2004 Volvo V40 1.8 Limited Sport Edition

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres veldi bra ut..ser frem til den kommer..

 

er så mye for og imot innkoblbar. får jo ikke komfort demping,frykter det blir litt hardt å mye støy med heavy duty demping.men samtidi så kommer jo ikke heavy duty demperne til å bli like fort utslitt som de andre tipper eg. men frister jo å kunne ha både lav å høy gir...dette er egentli det vanskligste valget...

 

kommer til å bli kun brukt på asfalt vill eg tro,litt kjøring innpå byggeplasser..denne skal benyttes litt som arbeidsbil i rørlegger bransjen..

 

på utstillingsbilen var det vanli planinnlegg,syns det føltes litt jalla å spinkelt,kom på 6800 for det innlegget så..vortexen blir sprayet rett på så vill tro det er mer solid..skal sende en mail til apply-norge å få en pris,ligger det på noenlunde det samme stryker eg aeroklasen fra listen.

 

angåene lys så har vw xenon opp til 9"..annbefales disse eller burde eg kjøpe det en annen plass? ting som kan kjøpes andre plasser er vell bedre å kjøpe andre plasser,vw er ikke akkuratt billige..

 

hadde vært arti å fått sett bilen i sving på en test bane,sett ka den er go for..ikke att eg kommer til å prøve på det samme men er jo gøy å vite ka den kan klare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom over en side som het arbeidslys.no..

de hadde kun en front bøyle å den var tilfeldigvis til amarok,den fineste front bøylen eg har sett til amarok hittil..de hadde noen lykter som het lightforce 240 bliz hid,er dette gode lyker? ser for meg att de hadde vært rått med to-tre sånne i den front bøylen de har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med en selger på møller bil jessheim ( jobber som mekaniker der selv )

 

Han sa følgende: alle biler uavhengig av permanent eller inkobelbar 4wd kommer med comfort fjærder som standard, hvis vi ønsker heavy duty så må dette hukes av som et eget punkt.

 

videre, alle biler etter 25 mai eller noe slikt blir sprøytet med tektyl i alle hulrom og under hele bilen, proffesjonelle personer med fire forksjellige tektyler sikrer bilen mot rustangrep. og alle biler som ble levert før dette ble innført blir tilbakekalt til forhandler til sprøyting der en såkalt "oppgradering"

 

i tilleg så kommer highline med multifunktionsratt som standard.

 

bilen jeg har bestilt blir produsert i uke 32 den også. så jæ.$.lig lenge og vente. men som de sier "de som venter på noe godt venter faen meg lenge"!!!

 

 

PS: en amarok med innkobelbar 4wd kan helt fint kjøres på tørr asfalt, har selv prøvd. Men det anbefales ikke med tanke på slitasje på drivverk og dekk. 4wd etter veien er fint om vinteren men trenger ikke det om sommeren da. det er smør på flesk.

Endret av Ottesen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker så mye forsvar ottesen92.

 

der var det endel info eg ikke var klar over..

 

vill tippe comfort dempingen holder for de aller fleste.. ser ikke helt vitsen i å velge heavy duty,har forstått det slik att da an det være ca 150kg mer på planet å det er mye værre å kjøre..

 

da blir vell våre levert ferdig tectyl behandlet? dette er jo en veldi go nyhet,dette har eg tenkt å få utført i ettertid..

 

er bra det er multifunksjonratt,får med en gang en mer personbil følelse..ser litt mer ut som en ren arbeidsbil eller billigbil uten..

 

eg fikk opplyst om att eg kan forvente att den kommer i bjynnelsen av oktober så er litt av en ventetid,får se det positive,forhåpentligvis kommer den før snøen..har irritert meg i flere år over bilen eg har nå,spinner på flat vei.blir fantastisk med en bil som kommer seg frem på slik føre..

 

har du valgt innkoblbar eller permanent? eg tror eg bare tar den innkoblbare...når føre er fint er det vell bare å kjøre med bakhjulstrekk.

 

har du prøvd begge deler forresten? med innkoblbar å uten.. er veldi kjedli å ha ett sånn valg når eg ikke aner ka eg vill ha å det eneste møller bil i bergen sier er att begge deler er fantastisk å annbefaler begge..er kanonbra med ett forum som dette så folk kan komme med erfaring,det gjør muligheten for å kjøpe det rette med en gang mye lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres bra ut..

 

en liten oppdatering på kordan det blir.

highline

innkoblbar å forhåpentligvis med komfort demping

dypsort

stylingbøyle

kanalrør med integrerte stigetrinn.

 

slik blir den fra forhandler. utennom så var dette planen

 

vortex på planet.

2-3 lightforce 240 bliz hid.

frontbøyle er usikkert kor eg bestiller men viss den fra arbeidslys.no er godskjent å eg slipper å vise bilen hos vegvesne så blir det den.

bilen kommer kun med standard 17" med sommerdekk så må finne noen felger å dekk til vinteren evt helårs..har sett på gfgoodrich all terreng,de så jo veldi bra ut.

 

bare til å skrike ut om noen har noen innspill.målet er å få alt rikti me en gang=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår